Friday, August 7, 2020

Kleur

In de tuin is duidelijk de kleur van de warme zomer waar te nemen. Sommige planten hebben het zwaar en hun blaadjes verkleuren. Hun gras doet zijn best, maar het verschil tussen de plaatsen met bijna de hele dag zon en vooral schaduw is zichtbaar.

Daarnaast komen de dahlia's nu in bloei. Ik heb ze eerst uit de grond gekeken en nu kijk ik ze in bloei. Bijzonder wat er binnen drie maanden uit zo'n knol komt. 
Sinds gisteren heb ik twee nieuwe brillen: geeft ook direct weer een andere blik op de wereld. Lettertjes op de diverse schermen zijn in eens weer vlijmscherp.

Voor mijn computerbril koos ik eens een heel andere kleur. Een blauwe bril met op de zijkant een kleurtje. Welk kleurtje? Dat kun je zelf kiezen, ze zijn namelijk gemakkelijk te vervangen. Grappig toch? Misschien doe ik het in de praktijk niet zo vaak, maar ik kan natuurlijk de kleur van mijn bril en mijn vulpen matchen...
Afgezien daarvan: ik word ook helemaal blij van de brillenkoker die er bij zit: fijn, zo'n felgekleurde rits.
Vandaag mijn computerbril maar eens goed testen. Tijd voor de maandelijkse overzichten, al die kolommen zijn vaak vermoeiend voor de ogen.

Ik ga rustig aan het werk in mijn thuiskantoor. Nu staat alles nog open om de koele lucht binnen te laten, straks gaat alles dicht en pas laat weer open. Op deze manier houden we het zo lang mogelijk koel in huis.

Fijne dag,
Françoise

1 comment:

  1. Jij alweer een week thuis en aan het werk. Vandaag mijn laatste vakantiedagje, morgen naar huis. Eerlijk gezegd verlang ik ook altijd weer naar huis. 1 ding staat op mijn to do list, voor een bril gaan. Ik deed het altijd nog met zo'n goedkoop dingetje, maar dat dingetje begint een ding te worden, dus hup naar de opticien.

    ReplyDelete