Sunday, August 16, 2020

Vakantie 2020 deel 2

De komende week heb ik weer vakantie. Zo heerlijk nog een keer een weekje, dat is dan het toetje van deze zomervakantie. Deze keer ga ik samen met Mr. X een paar dagen naar Zuid-Limburg. Op naar Valkenburg, Maastricht en het drielandenpunt.
Heel even waren we bang dat een of ander virus (je weet wel) roet in het eten zou gooien.
Woensdag kwam Mr. X thuis van een middagje zwemmen met klachten over benauwdheid. 
Waarschijnlijk het warme weer, en we besloten dat als het donderdag niet over was, we een test zouden laten doen.
Vrijdagochtend konden we terecht bij de teststraat in Rosmalen.
Op de gemeentewerf stonden we in de rij en zoals we zeiden: het is net de Efteling, de rij duurt langer dan de attractie zelf.
Vanaf dat moment moesten we thuisblijven...ik mocht natuurlijk nog wel even boodschappen doen, maar het werd thuiswerken. Gelukkig is het nog vakantie en had manlief net vrij, maar dus geen bezoekje aan zijn vader. We zeiden sport af en ik belde het hotel (al op donderdag) hoe het nu moest met onze reservering. T/m donderdag kon ik volgens booking.com kosteloos annuleren, dus tja...wat te doen? Gelukkig was het hotel zeer begripvol en mocht ik de reservering laten staan en de uitslag van de test afwachten. Ik heb het hotel nog niet gezien, maar overleg aan de telefoon was zeer positief.

Het is heel raar, maar opeens verveelde Mr. X zich. Hele dagen heeft hij de afgelopen periode op zijn kamer gezeten om te gamen etc., maar nu wilde hij er op uit. Het niet weg mogen is toch echt een ander gevoel dan niet weg willen/hoeven.
Bij het maken van de afspraak had de GGD al gezegd dat het 48 uur kon duren voordat we gebeld zouden worden met de uitslag. Ik deed dus boodschappen voor het hele weekend en manlief bereidde zich voor op het afzeggen van de golflessen op zondag.
We hoopten natuurlijk op een goede uitslag!
Vanaf zaterdagochtend 9:00 uur ging het geluid van mijn mobiele telefoon aan en op maximaal volume!
Stel je voor dat je een telefoontje van de GGD niet hoort...
Heel fijn dat zaterdagochtend om 11:00 uur de telefoon ging met het verlossende antwoord: Negatief.
Dus positief nieuws: wel op vakantie, gewoon kunnen werken en je vrijheid weer hebben.
En vooral: gewoon weer mogen knuffelen.
(en overigens zijn onze ervaringen met de GGD positief: snel een plekje om te testen en na 24 uur de uitslag! Zeer vriendelijke mensen aan de telefoon en bij het testen)

We realiseerden ons wel weer wat de impact van het virus is. Je staat er bij stil dat het ook anders had kunnen zijn. Dan was het jammer dat we niet op vakantie konden, maar dat was dan maar zo.
Maar dat zou ook betekenen dat manlief twee weken niet kon werken en dan als zelfstandig ondernemer geen inkomsten zou hebben. Mr. X zou het begin van het schooljaar missen en we moesten afwachten of het bij een beetje benauwdheid zou blijven.
Alertheid blijft geboden.
Intussen werd dit vakantieweekend met wat lagere temperaturen goed gebruikt om het huis weer eens even te poetsen, de was te doen en een begin te maken met blokken voor een gezamenlijke quilt van het Dutch Modern Quilt Guild. Het was heerlijk achter mijn naaimachine: een lekker windje door het open raam.
Zondagmorgen was het heerlijk in de tuin en ik streek er neer met mijn breiwerk. Niet meer te warm voor een wollen project op mijn schoot. Kopje koffie, luisterboek, zonnetje en verder met het perfectioneren van mijn brei-avontuur.
Als laatste deze dag schrijf ik mijn column voor Quilt en Zo en tot slot nog dit blog.
Ook maakten we een voorlopige planning voor de komende dagen. Eerst naar Valkenburg, eens kijken of we een bezoekje aan de grot kunnen brengen. Dat zullen we zien, online reserveren was niet mogelijk.

We maakten een lijstje van musea, speelgoedwinkels, een wolwinkel en bezienswaardigheden.
We verheugen ons op het hotel. Mr. X logeerde slechts een keer eerder in een hotel en dat is inmiddels 8 jaar geleden. Het voelt heel luxe.

Natuurlijk ga ik jullie weer laten mee genieten van onze avonturen. Berichtjes vanaf mijn telefoon, de laptop laat ik lekker thuis.
Nu eens even kijken welk handwerkje mee gaat: niet te moeilijk, niet te veel bolletjes of te veel telwerk.

Groet,
Françoise

 

2 comments:

  1. Wat heerlijk negatief en lekker op vakantie. Limburg is toch ook zo mooi. Je inspireert me wel om te handwerken hoor, want met deze hitte komt er echt niks uit mijn handen. Ga lekker genieten en laat ons mee beleven. Volgende week heb ik ook weer een paar daagjes vrij en gaan wij naar Duitsland, mijn jongste is met een vriend en zijn ouders mee. Wij gaan in de buurt in een hotel daar, heerlijk. Heb je trouwens in de gaten dat ik dezelfde ben als van insta cosy-cot?

    ReplyDelete