Tuesday, July 30, 2024

Vakantie 2024 Dag 6

 Het is half zeven in de ochtend en ik ben weer helemaal wakker en fris. De dag van gisteren was lang en vol me indrukken. Stel je gewoon even een dag voor met 300 mensen die van half negen tot half negen bij elkaar zijn. De hele dag lessen in kleine groepjes, eten in een grote zaal (overigens super verzorgd), warm weer en heel veel nieuwe informatie. Het laatste stuk van de lezing heb ik gisteren niet meer opgeslagen, mijn hoofd zat helemaal vol.

Het voordeel was wel dat ik na een drankje op de camping en nog even voor me uitstaren mijn bed in dook en binnen 5 minuten sliep…Natuurlijk werd ik wel een paar keer wakker, even omdraaien, beetje te warm, dus even de rits open van de tent voor wat koele lucht. Tegen de ochtend weer wat kouder, dus lekker mijn dekbed over me heen. Nu na de tweede nacht is mijn luchtbed op de juiste dikte. De eerste nacht was deze iets te zacht, beetje bijblazen dus en daarna dus iets te hard. Niet echt te hard, maar het werd toch iets te veel een trampoline. Dus een beetje lucht eruit en nu is het perfect.

Het tentje dat ik heb is op papier een driepersoonstent…Hoe dan?Dat kan volgens mij alleen als je een matrasje hebt van 40 cm breed en geen spullen…Met z’n tweeën zou nog kunnen, maar waar laat je dan de kookspullen? Ik heb een luchtbed van 76 breed en gewoon veel spullen… Een tas met kleding, een tas met een breiwerk, een tas met cursusmateriaal, 2 kratjes met kookgerei/tentspullen en wat te eten.

Ik verbaas me er ook weer over hoe veel je aan het opruimen bent in een tent, het is altijd meteen chaos. Je pakt een paar schone sokken en de inhoud van de hele kledingtas ligt op je bed. Gelukkig is het allemaal ook zo weer opgeruimd.

Vandaag weer een nieuwe dag met nieuwe indrukken. Het nieuwe is er af, het ritme van de dag wat meer bekend, dus verwacht ik dat de prikkels iets beter te verwerken zijn. Nu eerst maar eens douchen voordat er om zeven uur een rij staat (er zijn nog meer juffen op de camping en die staan natuurlijk ook op tijd op! Dus daar begint de dag al…)

Fijne dag, Françoise

Ps. De Wifi doet het in de ochtend een stuk beter op de camping!

No comments:

Post a Comment