Sunday, July 28, 2024

Vakantie 2024 dag 4

 Deze vierde dag van de vakantie was zo’n typische zaterdag. Boodschappen doen, even naar de stad fietsen voor een nieuwe pyama, wat potloden en de juiste thee. Vervolgens een dutje op de bank, want ik was veel te laat naar bed gegaan en gewoon weer vroeg wakker.

Zondag begint de cursus, dus ik rommelde wat om mijn spullen in orde te maken. De cursusdagen zijn lang, dus ga ik op een camping in de buurt bivakkeren, dat scheelt 40 minuten reistijd (enkele reis) per keer. En anders kom ik alleen maar thuis om te slapen… Ik moest dus op zolder ook wat kampeerspullen bij elkaar zoeken. Niet zo moeilijk want ik weet precies waar ze staan…alleen stond er inmiddels wel van alles voor. Onder andere drie dozen met kinderboeken die even niet meer in het zicht hoeven. Niet te tillen natuurlijk. Ik heb er meteen maar even wat boeken uit gevist ter inspiratie. Overigens stonden voor die dozen nog wat matrassen van het logeerbed dat ik onlangs hebben verbannen van mijn kantoor. Bedenk daarbij ook nog even dat het warm was op zolder onder het schuine dak en het plaatje is compleet.

De meeste spullen zitten keurig in twee kratjes en kunnen in theorie zo de auto in, maar ik heb geen pannen nodig en ook geen servies voor 4. De pannen blijven thuis, want lunch en diner zijn op de cursuslocatie. Alleen het ontbijt moet ik zelf regelen en daar moest ik even over puzzelen, want wat neem je mee als je pas om half negen broodjes kunt krijgen op de camping en je dan al op cursus bent? Ik heb ook geen koelkast en het wordt warm…Houdbare spullen dus, die ook niet meteen de tent uit zwemmen…
Ik heb dus beschuit, crackers, ontbijtkoek, jam en chocoladepasta, een appeltje en grapefruit.
Voor de lekkere trek: een nootje, chips en bastognekoeken. Die laatste horen voor mij echt bij vakantie, die gingen vroeger ook mee en koop ik verder zelden.

Alle kampeerspullen meteen in de auto gelegd. Dat ging eenvoudig: geen gepas en gemeet, want het is maar een klein tentje, er hoeft maar 1 stoel mee en er hoeft niet niemand achterin te zitten. Kleding voor 1, geen speelgoed en vooral geen onmogelijke golftassen. Wat uiteraard wel mee moet, is een breiwerk en een leesboek. Weinig tijd voor, maar nog even lezen in mijn bed of bij het ontbijt een paar steekjes? Ik verheug me er op.

Nu alleen nog mijn kleding en cursusspullen inpakken en dan kan ik gaan. De kampeerplek is de hele dag al beschikbaar, dus hoef niet te wachten tot ik na 15:00 uur mag arriveren.
Ik heb voor de zekerheid toch ook maar die rol wc-papier ingepakt!

Groet, Françoise



1 comment:

  1. Slim om het zo te zijn. Ik wens je veel succes en vooral ook veel plezier tijdens de cursus. Trouwens wel bijzonder dat die op zondag begint.

    ReplyDelete