Saturday, July 27, 2024

Vakantie 2024 Dag 3

De derde dag was een thuisdagje. Geen wekker, in pyama uren op de bank met een breiwerk en luisterboek en uiteraard in goed gezelschap. Verse broodjes bij de lunch, nog meer breien en uiteindelijk achter mijn laptop om aan het patroon van de adventshawl te werken. Ondertussen keek ik ook naar de openingsceremonie van de Olympische Spelen en kunnen we constateren dat de weergoden ons beter gezind waren dan de Parijzenaars. Ik vond het een prachtig spektakel en ik heb Parijs op mijn lijstje van vakantiebestemming gezet. Dat is al zo lang geleden…

Ook kwam er op deze dag een pakketje met houten poppetjes in soorten en maten en nog wat kleurtjes vilt. Ik kan voorlopig vooruit, lekker spelen met kleur, draadjes en een goede bestemming!

En terwijl ik geniet van mijn vakantie blik ik ook vooruit naar het nieuwe schooljaar. Alles nieuw en dat begint zondag al met een cursusweek voor vrijeschoolleraren. Een week lang je verdiepen in jouw leeftijdsgroep, en een aantal vaklessen. De keuze is enorm..en aangezien ik laat was met inschrijven was mijn keuze al wat beperkt. Ik denk dat ik met de vaklessen vertellen en muziekonderwijs een leerzame week tegemoet ga. 

Naast mijn paklijst voor de camping, heb ik ook een materialenlijstje voor de cursus. Kleurpotloden, krijtjes, passer, liniaal…Ik trek alle spullen uit de kast. Krijtjes nog uit de schooltijd van Mr. X en mijn eigen kleurpotloden die ik lang geleden met een verjaardag kreeg. Superzuinig was ik daar op en gebruikte ze niet veel. Toch zijn er een paar verdwenen uit de doos en maakte ik een overzichtje van alle kleuren met nummer die er wel in zitten en zocht ik uit welke ontbreken. Natuurlijk helemaal geen praktische doos om zo even mee te nemen, maar dat ga ik toch doen…

Alle potloden liggen nu dus op nummer in de doos (niet op kleur) en uiteraard met de tekst naar boven. Ik herinner me de tijd op school dat ik een doos van 30 had (die paste nog op je bank) en dat je dan af en toe de volgorde veranderde van de kleuren. Een heerlijk karweitje. Niet te begrijpen dat er klasgenoten waren waar alles door elkaar lag of die vonden dat een doosje van18 wel voldoende was.

Mijn missie was om het patroon op papier te krijgen zodat José van Ateliersopra aan de slag kan met haar versie van de shawl. Dat is gelukt! Om half drie vannacht stuurde ik het haar toe. Nu ga ik rustig nadenken over de mooie opmaak van het document. In deze eerste versie zijn de teltekeningen er met knip en plakwerk in gezet. Nu dus de eerste test…Mijn exemplaar nadert zijn einde, geen nieuwe onderdelen meer, misschien nog wat details toevoegen voor een feestelijke finishing touch…

Groet, Françoise 


2 comments:

  1. Mooie doos met potloden, suces volgende week
    Groetnis Annie

    ReplyDelete
  2. Zo'n respect voor wat je gaat doen en het komende jaar. Prachtig zo'n doos potloden. Ben zelf gek van Faber Castle.
    Benieuwd naar je komende week?

    ReplyDelete