Friday, November 5, 2021

Vulpennen

Op de eerste vrijdag van november is het Fountain Pen Day, of te wel: Vulpennendag. Een ode aan de Vulpen en aandacht om hiermee te schrijven.

Lamy AL-star

Even een kort blogje over de Vulpen. In de week van de V kan ik dat natuurlijk toch niet onopgemerkt voorbij laten gaan, maar meer verhalen zijn onderdeel van mijn plan in wording voor komend jaar...ik ben druk met ideeën verzamelen en noteren voor mijn creatieve uitdaging voor 2022. Wat wil ik, hoeveel, hoe vaak, technieken, onderwerpen etc.

Pilot MR Retro

Ik schrijf alles op in een van mijn Notebooks...natuurlijk met een vulpen, gevuld met inkt in een bijpassende kleur. Het gaat niet alleen om de pen, maar ook om de inkt. Een sombere, grijze dag kan wat leuker worden met een mooi kleurtje inkt: zelfs de meest saaie aantekeningen krijgen dan iets vrolijks.


Op de foto's vulpennen die ik de afgelopen paar jaar verzamelde. In de meeste een bijpassend kleurtje inkt! Om te schrijven houd ik van paars, aqua en aarde tinten. Voor een accentje voeg je dan wat rood, oranje en roze toe.


De inkt zit meestal in een mooi glazen potje, ze doen niet onder voor een parfumflesje en ook de meest prachtige namen komen langs. Wat dacht je van Simplisties Violet, Terre de Feu, Spearmint Diva of Gingerbread?


Zelf zonder er mee te schrijven zijn mijn pennen al fijn. Kleurcombinaties maken, even wat doppen wisselen en ze weer netjes op een rijtje op mijn bureau leggen. Welke kleur zat ook al weer in welke pen. Waar komt de pen vandaan, welk verhaal zit er achter?
Nou ja, gewoon net zo fijn als lapjes en bolletjes wol.

groet,
Françoise




5 comments:

  1. Wat heb jij veel vulpennen! Leuk al die verschillende kleuren en zo heb je steeds een keuze...
    Net als jij ben ik ook een lijst aan het maken voor mijn eigen creatieve uitdaging voor volgend jaar. Het kan nog alle kanten opgaan.

    ReplyDelete
  2. Zo leuk om te lezen over de vulpen en hoe enthousiast jij erover bent! Mooi al die kleurtjes aan de buitenkant én aan de binnenkant. De namen zijn ook prachtig, leuk dat ze niet zomaar een nummer hebben gekregen maar een mooie naam die past bij het gebruik.

    ReplyDelete
  3. Wat leuk dat je vulpennen verzameld, ik wist niet dat vulpennen een eigen dag hadden. De kleuren zijn ook prachtig. Vroeger schreef ik ook wel met een vulpen, dan met een inktpatroon erin. Ik wil de flesjes ook wel eens zien, dus je mag er wat mij betreft nog best een blogje aan besteden. Leuk! Groetjes Anita

    ReplyDelete
  4. oh wat had ik vroeger een hekel aan de vulpen. Doordat ik links ben schuif je bijna altijd over het geschrevene heen je snapt het al. Meestal was dat een enorme puinbak.

    ReplyDelete