Saturday, October 30, 2021

Vrijheid

In het Zuiden van het land was het de afgelopen week Vakantie en gisteren, Vrijdag, nam ik een dagje Vrij om met zoonlief op stap te gaan. We gingen met de trein naar Utrecht voor wat cultuur en winkelen. In de trein nam ik Vulpen en papier om samen woorden met een V op te schrijven. Vulpen was het eerste dat ik opschreef (Vriendin H.V. suggereerde laatst al dat dit Verhaal over de Vulpen zou gaan) en snel daarna kwam het woord Vrijheid langs. Ook een mooi woord Voor deze Vakantiedag.

We reden met de trein naar het Spoorwegmuseum, een uitje dat we al Veel Vaker maakten en eerlijk gezegd was ik Verrast dat zoonlief van 15 daar wel weer naar toe wilde. Nu niet meer met zijn KidsVrij abonnement maar met een Jongerendagkaart, die je alleen maar in de app op je telefoon kunt kopen (mama, maak je wel even 7,50 over?).  Het was rustig in het museum  en in sneltreinVaart deden we alle attracties...bekeken alle treinen en haalden herinneringen op aan eerdere bezoeken.


Twee uurtjes was genoeg en we liepen richting het centrum. We gingen nog naar het Cultuurmuseum, maar constateerden dat dit niet echt ons ding is. Waarschijnlijk hadden we het samen leuker gevonden in het Nijntje museum. Het meest interessante Vonden wij het atelier van Dick Bruna in de nok Van het museum. 

Daarna hoogste tijd voor een terrasje. We zaten bij café de Vingerhoed (we zagen de naam pas toen we weggingen, maar hoe toepasselijk Voor mij en, dat realiseer ik me nu, Voor dit Verhaal). Na de lunch Vervolgden we onze weg naar een wolwinkel (https://www.stickscups.com) en daar kocht ik een paar HandgeVerfde strengetjes: zo uit de keuken in de winkel, en een tijdschrift ter inspiratie. Ik was er nooit geweest, maar het was Verrassend en zeer gastvrij.


Daarna was het tijd voor schoenenwinkels (nieuwe Sneakers voor allebei) en zoonlief had nog wat kleedgeld dat in zijn zak brandde. Hij Vond wat hij wilde en we sloten de dag af met een hamburger in een eettentje in de buurt van het station. We wilden pas na half zeven terugreizen in Verband met de geldigheid Van de jongerenkaart en mijn kortingskaart.

Wat een heerlijk Vakantiedagje!

De Volgende woorden zijn op de heenweg allemaal genoteerd:

Vrolijk, Verdrietig, Vervelend, Vreselijk, Veiling, Veilig, Veer, Vogel, Vleugel, Vulling, Violet, Vleermuis, Vervelen, Vervellen, Vezels, Veronica, Vijver, Vuur, Vlieg, Voet, Volvo, Volkswagen, Voetbal, Volleybal, Vliegensvlug, Veroordeling, Veearts, Vermoorden, Verf, Verliefd, Vis, Vereniging, Vampier, Vlampijp, Verjaardag, Voeding, Voorzetsel, Voorbeeld....


Een Vermoeiende dag was het, Van al dat geslenter word je moe, wat dat betreft kun je beter de Vierdaagse lopen. Terug in Vught gingen dan ook snel de schoenen uit en de Voeten omhoog. En dat Verhaal over de Vulpen? Dat komt een andere keer, ik heb ideeën Voor het komende jaar. Met dank aan genoemde Vriendin H.V. die onlangs in een opdracht Vroeg wat je nu echt graag doet of zou willen doen. Geïnspireerd door de Creachallenge met het alfabet dit jaar, ga ik een plan maken voor 2022 waar ik mijn diverse passies kan combineren.

Nog Vier letters te gaan tot het einde Van het Jaar.

Met groet,

Françoise


9 comments:

  1. Eat een veelzijdig blogje veel v woorden maar vrijheid daar heb ik geen moment bij stil gestaan.hoe dankbaar kun he zijn

    ReplyDelete
  2. Leuk dat je je dagje uit verhaal zoveel v's bevat

    ReplyDelete
  3. Wat mooi te lezen dat je, voortvloeiend uit deze challenge, plannen hebt gemaakt voor volgend jaar.
    Fijn dat Crea2021 zoveel inspiratie heeft gebracht!
    Jullie hebben een voortreffelijke dag gehad. Gezellig om zo samen met een 15-jarige verschillende dingen te bekijken en te doen. Leuk dat jullie de treinreis hebben benut om V-woorden bij elkaar te zoeken.
    Zie ik nu op de onderste foto allemaal verschillende kleuren vulpen? Wat een mooie verzameling!

    ReplyDelete
  4. Wat een heerlijk dagje weg met je zoon een meteen een mooie V gemaakt

    ReplyDelete
  5. Ja klopt, slenteren word je vreselijk moe van! Maar je hebt wel een hele leuke dag gehad.
    Gaaf dat je zoveel plannen hebt voor volgend jaar!

    ReplyDelete
  6. Wat een leuke dag met je zoon.
    Een heerlijk museum om naar toe te gaan, voor jong en oud.
    Een goed idee was het om onderweg V woorden te verzamelen.

    ReplyDelete
  7. O, wat leuk, heerlijk een dagje uit met je zoon. Toevallig heb ik vanmiddag gewinkeld met mijn zoon :-) En ik heb me een paar Vermoeide Voeten!

    ReplyDelete
  8. Wat leuk, zo'n dag met je kleinzoon op pad. Dat zijn dagen met een gouden randje :) Heerlijk daarna even de stad in en mooi garen heb je gekocht. Ik ben benieuwd naar je plannen. Groetjes Anita

    ReplyDelete