Friday, October 1, 2021

Tulpen

 Ik schreef vandaag al een briefje vol met woorden die beginnen met een T:

Tekenen, Trapunto, Tellen (van Toeren en steken),

Tomaat, Taugé, Tompouce, Taart, Tuinbonen, Tosti, Toetje, Tapenade,

Tennis, Tafeltennis, Trapeze, Turnen, Trainen, Tijdrijden,

Tafel, Toren, Tegel, Treurig, Triest, Tegen, Totaal, Thema, Traag, Tempo, Tas, Tent, Trechter, Tunnel, Thee, Trappen,

Torso, Teen, Tronie, Tand.


En dit blogje zit ik Te Typen, niet op een Tablet, maar op mijn lapTop.

Ik denk aan Theo en Thea, Tante Truus, Thuis, een gebreide Trui of een Tuniek. Bij een verhaaltje horen ook plaatjes, die moet ik eens even zoeken in mijn voorraad. Wat past er bij de T? Ik denk aan de Tuin met daarin Torretjes, Tegels (niet te veel) en natuurlijk Tulpen! Nu zie je ze nog niet, maar ik heb de bollen besteld en die kunnen dan straks de grond weer in. Ik dek ze Toe met compost en veel blad. Laat de winter dan maar komen...Heerlijk die wisseling der seizoenen.


Alle Tulpen op de foto's waren het afgelopen voorjaar Te vinden in mijn Tuin. Veel variatie doordat ik een verrassingspakket had besteld met bijzondere soorten daarin. Elke keer dus weer een verrassing.

Inmiddels is het oktober en dat betekent Tijd voor D'ruitdaging. Elk jaar weer zijn er dagelijkse opdrachten om op Te ruimen in huis. Van klein Tot groot en geheel vrijblijvend. Het helpt me om jaarlijks de gangkast uit Te mesten en Te controleren van de voedselvoorraad op de THT datum.

Mijn dagelijkse challenge zal zijn om dagelijks Tien minuten in mijn kantoor op te ruimen. Timer aan en aan de slag. Vandaag verbaasde ik me in het eerste rondje er weer over hoeveel je kunt doen in Tien minuten. Door de kookwekker te zetten hoef je niet op de Tijd te letten...de focus blijft bij wat je aan het doen bent en de klok kun je vergeten.


In ander blog ging het geheel over Tijd. Dat komen we allemaal altijd Tekort. Terwijl ik dit Typ staat op de achtergrond de Televisie aan met 70 jaar Televisie en de directe beelden die onze huiskamer binnen komen. Het nieuws is steeds sneller.


Tot slot...een fijn weekend gewenst.
Françoise


6 comments:

  1. Oh wow jij hwbt even je best gedaan !! Prachtige tulpen

    ReplyDelete
  2. Wat een prachtige verzameling T's! Je hebt echt heel veel bij elkaar verzameld. De Tulpen verdienen misschien wel de ereplaats; wat heb je mooie rassen!

    ReplyDelete
  3. Wat veel To's, dat zijn schitterende tulpen wat zijn er verrassend veel soorten.

    ReplyDelete
  4. Jij kunt Tevreden zijn met al jouw mooi gevonden T's. Mooie tulpenfoto's

    ReplyDelete
  5. wat een mooie aparte tulpen!

    ReplyDelete