Saturday, November 20, 2021

Weekend

 Heerlijk: het is Weekend. Een Weekend zonder afspraken…alleen afspraken met mijzelf. Een stukje schrijven, rondje milieustraat, sporten, boodschappen en nog wat bloembollen de tuin in. Ik ruim wat op in de Woonkamer. We hebben een kast uit het huis van mijn schoonouders die op de juiste plek moet komen te staan en met boeken gevuld mag worden. Daarnaast wordt het tijd om de vele, vele Lego te ordenen en een etage hoger op te bergen. De mooiste stukken mogen blijven staan, maar nu er niet meer dagelijks mee gebouwd wordt, is het niet nodig om alle blokjes onder handbereik te hebben.

Pfff, echt allemaal van die zaterdagklussen. Ook nog even tijd genomen om een uurtje met mijn borduurwerk te zitten. Ik heb het maar weer eens opduikelt om de hoes voor een notebook af te maken.

En dan opeens word ik out-of-the-blue verwend met een iPad en typ ik dit stukje dus op mijn iPad, op mijn laptop rijden de schaatsers hun rondjes op de 10 KM. Alle klosjes garen, boek met borduursteken en mijn werk ligt ook nog naast me. Het is maar een klein bureautje in een klein quiltkamertje. En ook de naaimachine staat binnen handbereik op tafel. Het contrast tussen techniek en de eeuwenoude borduurtechnieken is groot, maar ze gaan heel goed hand-in-hand. Inzoomen op een voorbeeld op het scherm en een wereld aan inspiratie. Elke keer komt er weer wat nieuws langs en het is moeilijk alle verleidingen te weerstaan.

De decembermaand met kalenders en breiwerkjes komt dichterbij. Ik houd van de adventstijd met de dagelijkse cadeautjes en breiopdrachten. Dit jaar nog geen grote opdrachten op mijn planning, maar dat kan zomaar veranderen als ik nog wat moois ontdek. Mijn kerstborduurwerk haal ik ook maar weer tevoorschijn, het is er weer de tijd voor om wat steekjes te zetten en dan komt het ooit af!

Fijn weekend,

Françoise

1 comment:

  1. Drukke zaterdag maar ik hou er wel van van alles even doen kleine en soms een wat grotere klus nooit verkeerd

    ReplyDelete