Monday, August 5, 2019

Vakantie #1

Deze week nog een laatste vakantieweekje. We zijn thuis, rommelen daar wat aan en gaan lekker op stap. Deze week geen wekker (zoals dat wel het geval was tijdens de Vierdaagse), we zien wel.
Zaterdag vierden we de verjaardag van mijn schoonvader. De eerste verjaardag zonder mijn schoonmoeder, maar in de tuin is haar hand nog duidelijk zichtbaar. Alle planten doen hun best om er wat moois van te maken. De passiebloem zit vol met bloemen, echt prachtig.
Het was een fijne dag, gezellig wat visite en een neef uit Canada als logé. Het was veertien jaar geleden dat we hem voor het laatst hadden gezien, maar we staan weer op de foto. Plaatje met de een, foto met de ander, nog een foto samen...
Zondag reden we naar Deventer, naar de boekenmarkt. Ik geloof zo'n 800 kramen met vooral tweedehands boeken. In de auto zat ik lekker achterin met mijn breiwerk. Ben zo blij met mijn nieuwe techniek...(met de Norwegian thimble): geen last van mijn rechterarm en vooral ook een mooier breiwerk: de spanning op beide draden is nu veel meer in balans. En al doende gaat ook de snelheid omhoog.
Voordat we alle boekenstands langs gingen...eerst naar het Speelgoedmuseum. Leuk museum, de moeite waard om even te bezoeken als je in Deventer bent. En weer: lang leve de Museumkaart.
Heel, heel veel boeken dus...Ik was op zoek naar het laatste boek voor mijn verzameling van Leni Saris. Ik dacht dat ik alles had, maar dat was dus niet zo. Nu zijn er niet heel veel kramen waar ze deze boeken hebben...maar je weet maar nooit. En uiteindelijk is het gelukt! Mijn dag kon niet meer stuk en dat voor slechts 50 cent!
Nog even een mooi plaatje vanuit een straatje. Nooit geweten dat er zoveel terrasjes waren in Deventer. De keren dat ik dat geweest ben, was altijd met de winkel...dan kwam je rond 9.00 uur aan en was je de hele dag in de kerk aan het werk. Niets gezien van de stad. Zo gaat dat met een tentoonstelling of beurs als je standhouder bent.
Inmiddels is ook de shawl af. Ruim binnen de gestelde deadline. Hier op de foto nog ongewassen en nog niet opgespannen. Inmiddels is ook dat gebeurd en ligt hij te drogen op de logeerkamer.

Was een heerlijke dag, met heerlijk weer. Tijd om klusjes te doen, beetje te werken in de tuin, lekker handwerken en vooral relaxed. Dag voor dag zien wat we doen, maaltijden hoeven niet gepland. We zien wel...

Groet,
Françoise

No comments:

Post a Comment