Thursday, August 22, 2019

Nazomeren



Wat een heerlijk weertje is het deze dagen. ´s Morgens is het al goed te merken dat we richting de herfst gaan, de ramen van de auto zijn nat en het voelt fris. Maar om 17.00 uur nog even in de tuin zitten is zeker geen straf.
Dit jaar hebben we één spontane zonnebloem in de tuin, zomaar heeft een zaadje een fijn plekje gevonden en kon er ongestoord heel groot worden, omdat ik de tuin met rust had gelaten.

Natuurlijk houd ik mijn nieuwe plantjes goed in de gaten, vorige week regende het elke dag, maar nu even in de gaten houden met de gieter.
Moet nog wel even oefenen op de namen: de Nederlandse algemene namen weet ik meestal wel, maar de Latijnse...en vooral hoe je ze moet uitspreken...nooit Latijn gehad op school. Een mis zingen in het Latijn dat lukt wel, maar die planten namen. Goed om te oefenen, hersengymnastiek zullen we maar zeggen.
Eén van mijn lievelingsplanten is de Ooievaarsbek, of te wel de Geranium. Hierboven zie je de mooie blauwe bloem van de Geranium "Brookside".
Ook kwamen de bestelde naalden binnen en kon ik aan de slag met de rand van de omslagdoek. Superfijn een 150 cm lange naald, alle steken kunnen er op, dat gaat prima. Eén ronde is niet zo snel gebreid: het zijn heel veel steken....

Ondertussen hebben Mandy en ik al gemerkt dat ik veel mensen nieuwsgierig heb gemaakt naar ons plannetje. En daar waar de een rustig af wacht, wordt er door anderen heftig gespeculeerd over wat, waar en hoe. Nou, ik kan jullie verzekeren dat het geen mysteriequilt wordt. Gewoon iets gezelligs, dat Mandy in haar hoofd had en waar ik de rekensom voor maakte...zoals vriendinnen dat kunnen doen tijdens een avondje quilten: samen iets nieuws bedenken en dat graag willen delen met de rest van de quiltwereld. Wanneer en hoe we dit precies gaan presenteren weten we nog niet, dat gaan we overleggen met Wietske van Bossche quilts en meer.
We gaan nu eerst zelf stoffen kiezen, proefjes maken en het patroon op papier zetten.

De eerste schoolweek zit er inmiddels al weer bijna op...alle vakken zijn al langs gekomen en de eerste woordjes Frans zijn geoefend. Wat heerlijk als je zo kunt genieten van al het nieuws op een school. Sommige docenten zijn echt chill heb ik me laten vertellen...een muziekje aan tijdens handenarbeid en een stuk fruit eten tijdens die les is geen probleem.

Verder zijn er veel leuke sportactiviteiten in samenwerking met diverse sportverenigingen en maak je zo met diverse sporten kennis. Dat is aan Mr. X. wel besteed!

We komen weer in het ritme van school, werk, sporten en het huishouden. De avonden nodigen weer uit tot quilten, breien en lekker lezen.

Groet,
Françoise

2 comments:

  1. Hier ook weer helemaal in het schoolritme. Heerlijk! Fijn zo´n nieuw jaar en zeker als je voor het eerst naar de middelbare school mag. Succes met alles.
    En ben benieuwd naar de quiltplannen.
    Hartelijke gr. Anita

    ReplyDelete