Monday, August 19, 2019

Nieuw schooljaar

En nu is de vakantie dan echt voorbij. Hier in het Zuiden zijn vandaag de scholen weer begonnen. Hier was er al een kind heel vroeg wakker, want natuurlijk is het spannend zo'n eerste schooldag op de middelbare. Tas stond netjes klaar, maar wat zou de dag allemaal brengen?

En met het ouder worden, veranderen ook de behoeftes. Ik ben begonnen met het afbreken van dit speelhuis: het hout ga ik hergebruiken voor een tafel en bank. Eerst nog uit elkaar krijgen, want sommige schroeven zit na 10 jaar wel heel goed vast. Morgen maar eens op zoek naar gereedschap dat mij nog beter kan ondersteunen in deze taak...
En als dit ding weer uit de tuin is, kan ook daar worden begonnen met de opknapbeurt.
Verder ging ik deze week bij quiltvriendinnetje Mandy op bezoek. Ik brei onderstaande omslagdoek voor haar af en moest nog even een bol wol ophalen om de rand te kunnen breien. Al pratend over allerlei zaken die de afgelopen tijd passeerden (we hadden elkaar al heel, heel lang niet gezien), borrelden er ook ideeën op. Mandy het idee, ik de berekeningen en een nieuw quiltplan is geboren.
Zo leuk, maar ik kan er nog niets over zeggen...eerst de proefjes maken en het plan verder uitwerken.
Maar ter zijner tijd zullen we het delen, maak maar vast wat tijd in je agenda (volgend jaar).
Wij broeden nu dus over stofjes, welke kleuren? Nieuwe stofjes of uit de voorraad? Je kent het wel.

Intussen ben ik steken aan het opnemen voor de randen: dat past niet meer op 1 rondbreinaald van 80 cm. Dus zijn er nu 3 in gebruik, maar aangezien die dan weer niet allemaal de goede dikte hebben, heb ik maar even wat besteld...wat dat betreft is het internet toch reuze handig: op zondagmiddag besteld en dan ligt het morgen al in de bus...
En om te zorgen dat al die steken die ik aan de ene kant opzet er aan de andere kant van de naald weer afglijden heb ik maar even de loom elastiekjes opgezocht en deze om de punten van de naald gedaan, heel effectief en genoeg op voorraad.

Boeken staan keurig gekaft in de kast...(boffen als je een moeder hebt die dat nog steeds leuk vindt. Ik herinner me dat we dit leerden op de basisschool. Daar werden de leerboeken met bruin papier gekaft...lang geleden, maar ik kan het nog steeds).
Natuurlijk was ik vandaag stiknieuwsgierig hoe de eerste dag op de middelbare zou zijn verlopen...inmiddels ben ik helemaal geïnformeerd, weet ik hoe Magister er uit ziet, heb ik de iPad gezien (en staat het eerste spelletje er ook op), is het rooster doorgenomen en hebben we samen gekeken hoe de dag van morgen er uit zien. In welk lokaal moet je beginnen en waar is dat dan?
Handig hoor een plattegrondje, dan kunnen we de dag van morgen goed voorbereiden.
Alle boeken in de tas...best zwaar....en nog geen kluissleutel...maar dat komt wel goed.
De kop is er af!

groet,
Françoise



No comments:

Post a Comment