Thursday, August 1, 2024

Vakantie 2024 dag 8

Alweer goed geslapen al spookte er ergens wel een vertelopdracht rond. De les vertellen vind ik echt een uitdaging. Ik koos deze les dan ook niet voor niets, maar in de wereld van het vertellen valt nog veel te ontdekken. Hoe spreek je de kinderen aan? Op welke manier vertel je het? Het ene kind houdt van drama, bij de ander mag het wel wat sneller, luchtiger of met meer actie. Hoe je dat doet moet ik nog gaan ontdekken.

Gisteren kocht ik geen boeken, maar wel een paar mooie paddenstoelen om de klas te decoreren. Het boekje dat je ziet staan, maakte ik zelf. Dinsdag marmerden we de omslag en gisteren hebben we het ingebonden. Eenvoudig, maar mooi resultaat.

Door de warmte en de derde dag was iedereen gisteren ook wel wat moe. De warmte hing in de lokalen en er was geen zuchtje wind.
Gelukkig was daar het ijsje aan het einde van de middag en dan met ijsje in de rij voor de avondmaaltijd, die alweer goed verzorgd was en heerlijk smaakte.

Het avondprogramma was deze keer luchtig: dansen.
Eerst werden er een aantal volksdansen geleerd, dat was natuurlijk aanleiding voor veel gelach, gedraai en plezier. Ik had de verkeerde schoenen aan en ook mijn enkel had het zwaar, maar wat was het leuk om weer eens te doen.

Vandaag de laatste dag met een vol programma. Ik heb er weer zin in. Nog even de ontbijtboel opruimen, de tent sluiten en mijn spullen voor de eerste les organiseren. De zon doet zijn best om door de bewolking heen te komen. Ik zie dat er vanmiddag een hele kleine kans is op een buitje hier in het midden van het land. Ik zal mijn tafelkleed even binnen halen.

Fijne dag, Françoise

5 comments:

  1. Leuk om te lezen hoe jij je voorbereid op je nieuwe baan. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie en interessant week. Hopelijk geeft het energie en steun nu je ( bijna) gaat beginnen.

    ReplyDelete
  3. Wat voor cursus is dit francoise😊?

    ReplyDelete
  4. Goedemorgen Françoise, en hoe gaat dat dan bij mij, nou uh, ontbijten en jouw blogje lezen, heerlijk! Ik vind het altijd leuk om je verhalen te lezen, en nu met het nieuwe avontuur helemaal! Dankjewel voor je verhalen en heel veel plezier vandaag!

    ReplyDelete
  5. Heerlijk de klas versieren met de seizoenen, krijg je al veel ideeen in je hoofd? Hoop dat je ons gaat laten meegenieten. Toevallig volg ik nu een breister die ook sinds dit jaar les geeft op de vrije school in Amsterdam. Zij laat ons ook meegenieten in haar vlogs.

    ReplyDelete