Tuesday, August 6, 2024

Vakantie 2024 Dag 12 en 13

Over de zondag valt niet zo veel te melden. Beetje sporten, lezen, breien, de was en de Spelen volgen. Geen foto’s op interessante verhalen. Dus sloeg ik een dagje over met schrijven en neem jullie meteen mee naar de maandag. Ook niet heel spannend, maar iets meer actie!

Een bezoekje aan Den Haag hoort er natuurlijk ook bij. Mr. X laten ons verwennen en we praten weer even bij. Mijn moeder vindt het heerlijk dat ik juf wordt en ik krijg veel tips, adviezen en wijze raadgevingen. Als oud-handwerkleerkracht en schoolleider van de vrijeschool in Rotterdam kan ze dat uitstekend.

Ondertussen krijg ik een appje van een collega: of we deze week, donderdag of vrijdag de overdracht zullen doen. En ze kunnen met dan ook helpen met het inrichten/ordenen van de klas. Prima, natuurlijk, al dacht ik dat ik vanaf maandag verwacht werd, maar dat was niet heel precies afgesproken. Mijn “vakantie” is dus iets korter dan ik in mijn hoofd had, maar kan eigenlijk ook niet wachten en alvast schuiven met tafels en stoelen is een goede voorbereiding.

We bleven slapen in Den Haag, na een zinderend sportavondje voor de buis, waarin we keken naar de bloedstollende, hartslagverhogende finale van het 3x3 basketbal. Wat een snelle sport! Ik voorspelde dat ik wel vroeg wakker zou zijn door het geschreeuw van de meeuwen, maar ik moest het niet interpreteren als gekrijs, maar als hun lied. Ik vanmorgen eens goed geluisterd, maar een verhaal heb ik er niet in kunnen ontdekken. Tijd om op te staan, er wacht zo dadelijk een croissantje.

Fijne zomerdag gewenst, Françoise


2 comments:

  1. Leuk om mee te lezen in je voorbereidingen voor je nieuwe baan. En ik begrijp dat de vrijeschool min of meer in je bloed zit, je kent het concept. Als "buitenstaander" klinkt het voor mij allemaal wel heel vrij en creatief. Vakken als taal (Nederlands, Engels, Frans), rekenen, geschiedenis, aardrijkskunde stonden op mijn basisschoolrapport, en ik ben altijd blij geweest dat ik zoveel basis van deze vakken heb meegekregen. Klassikaal "opdreunen" van rijtjes en feitjes gaven mij een goede basis mee. Begrijp me goed, dit is géén negatieve kritiek, maar oprechte verbazing en ook wel bezorgdheid om de kinderen voor wie die basis zo belangrijk is. Maar misschien krijgen ze daar wel degelijk veel onderwijs in, en laat jij ons hier vooral het creatieve gedeelte zien, op jouw creatieve blog.

    ReplyDelete
  2. Succes met je nieuwe baan , de leerlingen kunnen blij zijn met zo’n creatieve juf ! Hoop dat de ouders zich gedragen want daar zijn tegenwoordig korte lontjes bij helaas ! Gr Margriet .

    ReplyDelete