Sunday, August 4, 2024

Vakantie 2024 Dag 11

 De zaterdag was een dag vol was, beetje rommelen, veel sport kijken en nog meer sport kijken en al mijn aantekeningen, mail etc. doornemen.

En voordat ik het was, was ik de hele avond bezig met de eerste schoolweek plannen. Ideeën opschrijven voor kennismakingsspelletjes, een nieuw liedje aanleren, knutselactiviteiten en struinde ik rond op het internet om te onderzoeken wat cola-woorden en taxi-woorden zijn. In de overdracht kom ik allerlei termen tegen die voor een doorgewinterde leerkracht vast bekend zijn, maar voor mij nog niet.

Er zijn rekenmethodes en taalmethodes...en er worden termen gebruikt die wij vroeger niet gebruikten en mr. X thuis nooit verteld heeft. En zo wordt mijn vragenlijstje steeds wat langer, maar krijg ik ook meer inzicht hoe het jaar, de weken en de dagen worden ingericht. Kortom, een project dat nu eerst maar eens tot Kerst loopt met doelen per maand, week en dag.

Mijn bureau is een chaos van papier, mappen en losse blaadjes met aantekeningen. Gelukkig is er ook nog wat gezelligs te vinden:



groet, Françoise

1 comment: