Saturday, August 3, 2024

Vakantie 2024 Dag 10

Een beetje donkere foto’s op deze zaterdagochtend. Het is heel grijs buiten en daarmee nog niet echt goed licht. Dag 10 van mijn vakantie was de laatste dag van de cursusweek en na de lunch was de cursus afgelopen. In de ochtend nog de laatste lessen o.a. met vormtekenen. Dit is een van de vaklessen op de vrije school en daarmee ontwikkel je het ruimtelijk inzicht. Een goede voorbereiding op machinaal quilten, want daar moest ik natuurlijk gelijk aan denken. (En ik had meteen inspiratie voor de workshop machinaal quilten)
Niet alleen met een hoofd vol, ook met mijn handen vol ging ik weer naar huis, en ik realiseerde me hoeveel we hebben gedaan deze week. Tot slot kreeg ik nog een certificaat, die kan ik mooi toevoegen aan mijn portfolio. Deze ga ik dit weekend afronden.

Altijd gek als dan opeens zo’n week is afgelopen en iedereen zijn eigen weg gaat. In mijn geval eerst terug naar de camping om de tent af te breken en alles in te laden. Het zweet liep over mijn rug en ik was heel blij met airco in de auto daarna. Gelukkig verliep mijn reis vlot (dat was anders de andere kant op) en kon thuis alles weer uit de auto (nog een keer zweten) en plofte ik daarna op de bank. Ik vertelde mijn verhalen, schakelde over op de Olympische Spelen en viel heel vroeg in de slaap.

De hele nacht kwamen er flarden van liedjes langs in mijn slaap, vooral het drakenliedje was hardnekkig. Ik denk dat ik toch maar een draakje moet gaan breien komende week, dan gaat het er vast wel uit. Nu maar eens alle tassen uitpakken (welke boeken heb ik ook alweer gekocht), de wasmachine aanzetten en boodschappen doen.

Groet, Françoise






1 comment: