Thursday, July 14, 2022

Spannend

 De afgelopen weken waren druk met voorbereidingen voor de Vierdaagse van Nijmegen en er zijn natuurlijk de laatste loodjes van het schooljaar voor Mr. X. Hij vond het maar niets in Havo 3 het afgelopen jaar, was niet gemotiveerd en dan duurt een schooljaar lang. Moeilijk om 2x thuis te zitten met corona, niet heel erg ziek, maar wel het zelf moeten uitzoeken met de lesstof...Toetsen inhalen, afspraken hiervoor meermalen moeten verzetten (weer thuis met een verkoudheid of de docent afwezig). Kortom, hoe verder? In maart ontdekten we bij een gesprek over profielkeuze dat met een overgangsbewijs van Havo 3 naar Havo 4 ook naar het MBO kunt...Dat opende perspectieven en ik zag een glans in zijn ogen verschijnen.

eindelijk stokrozen in de tuin

Na een goed gesprek met de mentor is hij de laatste periode een stuk gemotiveerder aan de slag gegaan en het zou niet makkelijk worden. De mentor is hem echt ter wille geweest met wat vrijstellingen en zo was daar vandaag het verlossende bericht dat hij over is. Dus op naar het ROC in Tilburg voor de opleiding Sport en Bewegen. Meteen stage lopen, zelf je introductiekamp regelen en allemaal sportieve jongelui bij elkaar. Hij liep vanavond helemaal te glimmen.

Morgen gaan ze dan eindelijk met school naar de Efteling (nog tegoed uit de brugklas) en volgende week de laatste afsluitende activiteiten.

Spannend is het ook hoe de Vierdaagse volgende week zal verlopen, het belooft warm te worden en zondag zal er beslist worden hoe hier mee om te gaan vanuit de organisatie. Ik ga er in ieder geval voor zorgen dat ik genoeg te drinken bij me heb. Niet alleen water (dat kun je onderweg wel tappen), maar ook bouillon en een sportdrankje.

Ronde 2 SWC 2022

Intussen werk ik thuis lijstjes af, brei ik aan de sokken voor de wedstrijd, geniet wat van de tuin, ging lekker shoppen in de uitverkoop, lees een boek, doe gewoon weer de was en volg natuurlijk de Tour de France. Op de achtergrond staat de tv aan met De Avondetappe, spannend hoor die beelden berg op tussen al dat publiek door.

Samen op schoot, lekker warm

Tot snel, ik ga jullie op de hoogte houden van de Vierdaagse. En als dat niet lukt? Dan ben ik waarschijnlijk gesmolten.


Groet, Françoise

2 comments:

  1. Veel succes! Aan de voorbereidingen zal het niet liggen. Fijn voor X dat hij zo'n overstap kan maken.
    miekequilt

    ReplyDelete
  2. Ach wat fijn dat je zoon de goede richting gevonden heeft . Bij mij hebben 2 van de 5 ook deze opleiding gedaan en daar kan je prima mee vooruit. Inmiddels werkt er 1 in de ongediertebestrijding en dochter heeft het prima bij een lokale bakker . Allebei goed terecht gekomen. En niks in de sport als werk maar wel spirtief. Wens jouw zoon heel veel succes en geniet . En de 4daagse ah wat knap zeg ik volg het op tv omroep gelderland zet hem op heel benieuwd succes❤️

    ReplyDelete