Monday, July 18, 2022

Aanpassen

 Gisteren meldde ik mij op de Wedren voor de Vierdaagse. Fijn alvast op zondag, zodat er nog een dagje was om bij familie in de tuin te hangen, het menu door te nemen voor de hele week en nog wat boodschapjes te doen. Natuurlijk was ik niet de enige die in de rij stond (traditiegetrouw hier ook een rij) voor het inschrijven en we speculeerden over de aankondiging voor de aanpassingen van de dinsdag. Natuurlijk wisten we dat die zouden komen, maar hoe dan? De meesten dachten aan het verkorten van de afstand, vroeger starten en later mogen binnen komen. Wellicht was dat eerder een wens dan een verstandige argumentatie...en met anderen in de rij luisterden we naar de persconferentie op de telefoon.

Geregistreerd en klaar voor dag 1

Natuurlijk teleurstelling dat we dinsdag niet hoeven te lopen, de tocht naar Elst is een mooie route. De enige dag dat de Waal wordt overgestoken...jammer maar het is niet anders. En al snel werd er nagedacht over hoe dan de dinsdag in te vullen. Een medeloopster achter mij in de rij zei: O. dan ga ik dinsdag lekker breien en ik zei: O, dat ga ik ook doen. En zo werd er een foto getoond van een breiwerk en vertelde ik over de sokken die ik aan het breien ben.


Even een sok tussendoor...

Details over hoe en wat waren nog niet bekend en volgden later op de website...

Met deze wijziging in het programma hoefde ik natuurlijk nog niet op tijd naar bed...(dat kan wel een dag later) en zo fietste ik 's avonds met mijn zus naar de andere kant van de Waal (ja, over de Waalbrug, dan heb ik die toch maar gehad) en zakten we op het festivaleiland met een drankje in het zand om naar het vuurwerk te kijken van de Zomerfeesten. Wat een ontzettende hoeveelheid mensen in de stad en ook een enorme hoeveelheid fietsen in alle extra geplaatste rekken en fietsenstallingen. We hadden werkelijk een fantastisch zicht op de stad en het vuurwerk. Een heerlijke zomerse avond.

Uitzicht over de Waal vanaf de Waalbrug

Gelukkig heb ik twee breiwerken meegenomen, mijn sokken voor de wedstrijd en een shawl die deze maand af moet...vandaag en morgen dus heel veel breitijd. Ook mijn laptop is mee, dat blogt toch het fijnste. Mijn slaapkamer heeft een bureau en met alles nu dicht is het daar goed uit te houden. Later is het wel weer lekker in de tuin.

Om mezelf te verwennen had ik massages afgesproken op dinsdag, woensdag en donderdagavond. Deze worden gegeven door de NGS in samenwerking de de Stichting 4daagse. Nu gaat dat dinsdagavond niet door (tent op de Wedren dus veel te warm), maar mag ik al dinsdagochtend komen...ik zie dat nu maar als een wellnes-moment. Daarna ga ik even kijken of de vulpenwinkel misschien open is (er hing geen briefje op de deur dat ze gesloten zijn komende week) en een museumbezoekje lijkt me ook fijn). Dat lijkt me een mooi ochtendprogramma: toch even de benen strekken en eruit. Daarna lekker naar binnen en weer verder breien en bloggen.

Op de Wedren

Voor nu rustig aan!

Groet, Françoise

5 comments:

  1. Succes gewenst met het lopen deze week.

    ReplyDelete
  2. Geniet vandaag en succes morgen!

    ReplyDelete
  3. Ah ja ik snap de teleurstelling maar leuk om toch even de brug te nemen met de fiets. Super leuk zo n klein sokkie. Ik ben ook van huis en heb de sokkennaalden bij me en het patroontje van sokkie :))))
    Het klopt een laptop werkt beter dan alleen je mobiel daar heb ik ook last van. Ik heb vooral moeite met publiceren op mobiel kan ik niet bij die instellingen komen. Om in te plannen.
    Wens je heel veel succes en geniet want het lijkt me heel bijzonder om daaraan deel te nemen.

    ReplyDelete
  4. Succes de komende dagen en wel goed drinken!

    ReplyDelete