Monday, June 20, 2022

Maandag wasdag

Vandaag maar eens ouderwets maandag wasdag, of beter gezegd maandagavond wasavond...Het hele weekend was ik weer eens op stap en ook het weekend daarvoor was volgepland. Uiteraard met wandelen, maar ook met andere heel leuke activiteiten. Mocht je denken hoe is het met mijn belofte om elke twee dagen te bloggen voor mijn lappenmandvriendinnetje...dat is dus niet helemaal gelukt. Maar ik mijn vriendinnetje in een van de weekenden gezien  en heerlijk bijgepraat...en geappt in een vriendinnengroepje, dus dat komt helemaal goed.

Met alle die volle weekenden komt de was dus ernstig in het gedrang en mijn plank in de kast met de juiste shirts en sokken werd nu toch wel erg leeg...Vanavond dus maar een paar wassen draaien en morgen ook nog...

Nu over tot de leuke dingen die ik in de weekenden deed. Op 11 juni wandelde ik vanuit Vught naar Den Bosch. Op zich niet ver, maar ik deed dat met een omweg via Nieuwkuijk en Vlijmen, zodat ik deze dag op meer dan 30 km wandelen uitkwam. Mooi weer, al bijna iets te warm en waar ik een week eerder dezelfde afstand fluitend liep, had ik er nu mentaal wat meer moeite mee. Onderweg miste ik een paaltje van de route waardoor ik wat om liep en later in de stad was dan mijn planning...na het kopen van cadeautjes en de benodigde thee nam ik dan ook maar de bus naar huis in plaats van te gaan lopen. 

Op zondag ging ik met twee vriendinnen naar Utrecht naar de Dutch Pen Show. Wat was dat gezellig. Hoe leuk is het om quiltvriendinnen te hebben die ook van vulpennen houden. We schakelen tussen lapjes en inkt tijdens de lunch in onze verhalen en vooruit voor 2 van de 3 zijn ook de breinaalden niet ver uit de buurt. We volgen een workshop in het opzetten van een Bullet journal, kopen een pen, adviseren een ander om toch vooral die pen te kopen die ze op het oog heeft... en kopen ook nog prachtige etuis. Daar had ik vorig jaar al naar staan kijken, maar toen hadden ze alleen bruin en zwart. Nu lag er ook paars, dus heb ik maar meteen toegeslagen. En toen er ´s middags nog steeds paars te bekennen was ook nog een tweede etui...Een van de vriendinnen is nu met vakantie en we verwachten een prachtig vakantieverslag.

Ik dacht op een doordeweekse avond wel tijd te kunnen vinden voor het schrijven van een blog, maar ik bedacht opeens dat ik wel hordeuren wilde bij de woonkamer en keuken. Niet eens zozeer om de vliegen buiten te houden, maar onze lieve kittens binnen en toch ook frisse lucht...Ook vind ik het zo raar om in de tuin te zitten met de deuren dicht (soms beter met de warmte, maar toch raar). Ik heb dus al een paar avonden tijd gemaakt om te klussen en die deuren te zagen en te monteren. Nog niet helemaal klaar, want er moet wel wat tijd overblijven om op de bank te zitten met een boek of breiwerk. De boog kan immers niet altijd gespannen zijn.

Poes denkt dat ze mee mag.

Zo was het opeens dus weer vrijdagavond, deed ik alvast wat huishoudelijk werk, want zaterdag werd ik verwacht in Haaren bij Atelier Sopra voor een workshop wol verven. Nog nooit had ik mijn eigen strengen geverfd, dus best spannend. Ik had alleen maar bedacht: zomerse kleuren. Verder wil ik met op zo'n dag laten leiden door alles wat ik leer, de techniek en mogelijkheden onderzoeken. Dat gaat beter zonder te veel planning vooraf. Op deze hete dag vond ik rood wel passen, vervolgens hemelsblauw, warm geel, een mix van deze drie en tot slot nog wat aanvullende tinten in de kleine strengetjes. Bij het oranje voel ik nog de hitte van de dag, ik ruik de roze rozen in de tuin en geniet van het groen. Het is echter toveren in de pannen op het (elektrisch) vuur. Het eindresultaat is net echt.



Op zondag was het gelukkig weer afgekoeld en liep ik de Stan Meeuwsen Tocht, georganiseerd door de wandelvereniging uit 's-Hertogenbosch. De route van 40 km voerde langs bekende wegen en onbekende paadjes in de omgeving ten Zuiden van de stad. Leuk om weer nieuwe paadjes te ontdekken en de 40 km te hebben gelopen. Goed voor de mentale voorbereiding: ik weet nu dat ik gemakkelijk binnen de tijdslimiet kan lopen. Wel een stijve enkel vandaag en twee blaren...Die ontdekte ik pas thuis overigens. Ik heb ze lekker doorgeprikt en vandaag geen last meer van. Nu ga ik de kilometers in mijn benen goed onderhouden, mezelf en mijn enkel wat rust gunnen en me verheugen op de Vierdaagse. Nog 4 weken dan is de start. Ook de vakanties komen in zicht. Hebben jullie enig idee waar het eerste half jaar is gebleven?



Nog gauw even de foto's toevoegen, ik hoor de wasmachine roepen en ook mijn breiwerk vraagt om wat aandacht. 


groet,

Françoise

No comments:

Post a Comment