Thursday, June 2, 2022

Hulp

Gisteren was ik een dagje in de lappenmand. Was al een paar dagen niet helemaal fit, maar de hoofdpijn van gisteren deed me besluiten in bed te blijven. Gelukkig was een dagje in bed voldoende. Natuurlijk moest ik er wel even uit om me ziek te melden en een overleg met een klant af te zeggen. Onze kittens hadden een mooie verrassing geregeld...Bij het opendoen van een slaapkamerdeur lag er een bol wol op de overloop. Deze bol zit vast aan de sok die ik aan het breien ben. De bol was behoorlijk uit elkaar getrokken en ik volgde de draad naar beneden om te zien wat me daar te wachten stond.

Halverwege de trap trof ik een tweede kleur garen aan. O jee, er zitten 4 bollen aan die sok. In de woonkamer was er mooi web van draden om de poten van de tafels, bank en stoelen. Wat zullen die twee boefje een pret hebben gehad om met deze bollen te spelen. Ze hadden beter een stukje kunnen breien voor mij, niet echt goede hulp op deze manier.

Natuurlijk helemaal mijn eigen schuld, had ik het maar beter op moeten ruimen. Wonder boven wonder stonden alle steken nog op de naald. Inmiddels zijn alle draden weer ontward. Kostte me een uurtje, maar dat was goed toen ik tussen een paar slaapmomenten door wakker was. Luisterboek aan en rustig ontwarren.

Het bracht me terug naar mijn kindertijd, toen ik een jaar of 7 was. We hadden toen ook een jonge kat en die had een bol gele wol van mijn moeder te pakken. Ook deze bol had onze hele flat gezien en zat om heel veel poten van stoelen gewikkeld. Ik herinner me dat ik toen de draad helemaal gevolgd heb om de bol weer op te winden. Dat geduld van toen om iets uit de knoop te halen heb ik nog steeds.

Soms gaat het ook goed hoor met de wolletjes. Kijk maar: lekker een middagdutje doen tussen de strengetjes. Heel gezellig in mijn buurt, terwijl ik vandaag thuiswerkte.

groet,

Françoise




No comments:

Post a Comment