Wednesday, April 1, 2020

Belevenissen...

Veel grote belevenissen zijn er niet te melden...het leven speelt zich af binnen een straal van 15 km rondom Vught, maar toch valt er wel wat te beleven...Ik rijd dagelijks naar mijn werk. Thuiswerken kan ook, maar op kantoor kan ik mijn functie toch net wat meer naar behoren uitvoeren. In plaats van met 8 mensen zijn we nu met 2 op kantoor. Ieder een eigen kamer en we geven elkaar voldoende ruimte tijdens een overleg. We gaan niet tegelijk koffie halen, we hebben maar een klein keukentje.
Thuis volgt Mr. X zijn onlinelessen volgens het gewone rooster, al zijn de lessen wel verkort in tijd. En aangezien papalief de hele dag thuis is, wordt voor zijn natje/droogje en gezelligheid ook gezorgd.
Voordeel voor mij van een man thuis: er worden boodschappen gedaan en er wordt gekookt. Hoe luxe wil je het hebben na een werkdag? 
Gegroeid uit een gevonden kastanje

Natuurlijk is het pittig als je niet kunt/mag werken...maar inmiddels is het gelukt om alle tegemoetkomingen aan te vragen die er voor ondernemers/ ZZP'ers zijn, dus dat geeft een stukje rust.
(en verder zijn er gelukkig niet al te veel ondernemerskosten die doorlopen).
Een maand eerder in bloei

Het weer werkt mee om ieders humeur van wat zon te voorzien. Stel je voor dat het net zo veel zou regenen als in de eerste maanden? In de tuin is dan ook van alles te beleven en ik ben het weekend begonnen om goede gesprekken te voeren met het zevenblad in mijn tuin. Ik weet dat helemaal uitroeien niet zal lukken, maar een piek voorkomen en de uitbraak beheersen vergt in een vroeg stadium inspanning.
Zon, koffie, breiwerk en een luisterboek

Detail

Zaterdag was het een uitgelezen dag om in de tuin te werken en om in de tuin te zitten! En terwijl de was in de wind wapperde, genoot ik van de zon en een handwerkje. Heerlijk met een luisterboek.
Op veel plaatsen de Brabantse vlag in top

Zondag was het geen weer om in de tuin te zitten, maar een wandeling kon prima. 15 km stond er op het programma. De vierdaagse staat nog steeds op het programma, daar wordt aan het einde van deze maand een besluit over genomen. En in beweging blijven is belangrijk. We vertrokken weer vanaf huis (deze keer zonder Mr. X, die wilde wel een paar uur eens zonder ouders thuis zijn...geef hem eens ongelijk). Dit keer was het een rondje Esch. We liepen langs de Essche Stroom, over dijkjes en paadjes die we niet kenden...heerlijk.
Hoi, daarbuiten, groet van Bobby

Ook hier natuurlijk een beer voor het raam. Ik vind het een leuke actie: niet alleen voor kinderen, maar ook voor grote mensen. Leuk als je een rondje door de wijk loopt.

Handwerken is en blijft fijn om te doen (ik las dat veel mensen dat nu weer eens oppakken, naast het maken van legpuzzels), maar dat wisten we natuurlijk allemaal al! Niets nieuws onder de zon. Tijd voor wat kleine projectjes, brei vierkantjes voor een lapjesdeken. Twee keer per week een nieuw patroon van Naantje Knit. Ik heb alweer zoveel ontdekt, hoe leuk is dat?
Lapjes breien met nieuwe variaties in breiwerk

Geniet in deze tijd van de kleine dingen om je heen, luister eens een boek tijdens het handwerken, voel de warmte van de zon en ruik het voorjaar.

groet, Françoise



No comments:

Post a Comment