Wednesday, April 22, 2020

Borduurprojecten

Op het Wereld Wijde Web zijn ontzetten veel leuke (gratis) patronen te vinden.
Hier een aantal projecten die ik onlangs tegen ben gekomen en die ik inspirerend vind. Allemaal borduurpatronen die in delen gepresenteerd worden. Elke keer iets om naar uit te kijken.

Sue Spargo, Toned Down

In mijn vorige blog noemde ik al het project van Sue Spargo: 90 vilten rondjes voorzien van veel verschillende borduursteken. Wanneer je haar op Instagram volgt kun je alle patronen vinden met een diagram en veel (korte) video's waarin ze een steek uitlegt en voordoet. Dit project is eind maart gestart.


Mocht je dit helemaal geweldig vinden en je wilt het boek aanschaffen of materialen? Dan doe je dat natuurlijk bij een Nederlandse winkel (#shoplocal). Bij Willeke van https://www.fatquarters.nl/ kun je het boek bestellen en, de wollen stoffen en de garens. 


Lin Pulsion, Dans ma bulle
Ook hier gaat het over rondjes, maar dan in kruissteekjes.
essai ronds
foto van blog Lin Pulsion
Zijn ze niet superschattig?  49 kleine rondjes allemaal samen op een lap? Elke keer als een kleine traktatie? Misschien spreek/lees je geen Frans, maar als je goed naar alle cijfers in de tekst kijkt, de foto's volgt en al eerder geborduurd hebt, dan moet je er denk ik wel uitkomen. Anders is er altijd nog Google translate.
Link naar haar blog: http://linpulsion.canalblog.com/
Dit project start 22 april, dus je kunt meteen starten.

Collecting Colors SAL, Susan Ache

Ook dit is een kruissteek project. 8 maanden lang, elke maand een patroontje voor deze quiltsampler.
Dus voor diegenen die van quilten en borduren houden: hier komt het samen.

Dit project is gestart in januari, maar alle patronen kun je nog online vinden.
Als je op zoek bent naar andere projecten: https://auribuzz.com/ Hier staan veel verschillende projecten van garenfabrikant Aurifil.

Ik vind alle projecten erg leuk, maar ga de rondjes van Sue Spargo volgen. Ik wil graag mijn kennis van borduren nog verder uitbreiden en daar is dit project het meest geschikt voor. Ik doe maar net of ik die andere niet zie. Ik bewaar de patronen digitaal en wie weet gebruik ik ze nog eens ooit ergens voor.

Ben je geïnspireerd na het lezen en bekijken van bovenstaande projecten? Het kan natuurlijk ook inspireren om een project te voorschijn te halen dat nog niet klaar is en dat nu weer gaat kriebelen.

Veel plezier ermee,
Françoise

No comments:

Post a Comment