Monday, April 13, 2020

Pasen 2020

Essche Stroom

soms stijgt de stroom en loopt dreigend over
maar doorgaans vloeit ze dromend voorbij
wast tranen in tijden van lijden en strijd
draagt wie ze wil varen naar verten
leven laaft zich aan water

Pien Storm van Leeuwen
gedenksteen bij monument '40-'45 in Esch
Ook deze zondag gingen we weer op pad. Ruim 14 km door de omgeving van Vught. We zijn elke keer weer blij hoe snel we tussen de weilanden en in de natuur lopen. We ontdekken nieuwe paadjes (soms door van de route af te wijken: we zien wel waar we uitkomen), maken leuke doorsteekjes en komen niet veel mensen tegen. Er is gelukkig ruimte genoeg: op smalle paadjes even op elkaar wachten om te passeren, maar dat gaat goed.
Ieder zijn eigen fourage, afgestemd op kleur.
 Het weer leende zich perfect voor buiten activiteiten. Ik had niet eens in de gaten dat er het een en ander vol in bloei staat in de voortuin (ik kom er momenteel niet elke dag)

Natuurlijk werden er ook paaseitjes verstopt, moest wel wat moeite doen om ze te bemachtigen. Bij de supermarkt op de hoek (Lidl) al helemaal uitverkocht op zaterdagochtend. Meteen maar even naar de Jumbo dan. Het was voor 9.00 uur al best druk: wachten op een karretje, netjes in een lange rij. Maar als je dan eenmaal binnen bent: alle ruimte en lekker rustig. Geen rijen bij de kassa, want iedereen staat buiten...
Ik vind het echt interessant om te zien hoe alle ondernemers oplossingen bedenken om de stroom klanten goed te begeleiden. Veel eenrichtingsverkeer, handen desinfecteren, 1 klant per keer naar binnen. Zo kunnen ze toch hun onderneming open houden. 
Eerder deze week bestelde ik dahliaknollen bij Fam. Flowerfarm. Een Nederlands familiebedrijf uit Lisse met bollen en knollen.
Het pakketje was een waar feestje: de knollen voorzien van een prachtig etiket, een mooie verpakking en een prachtig tijdschrift.
Je wilt direct nog meer bestellen!
Zo steun ik een klein beetje onze bollenboeren, die zich nu genoodzaakt zien om alle kleur vroegtijdig van het land te verwijderen door de dagjesmensen.
Jammer, dat is zo iets als alle bloemen uit je achtertuin halen.
Bizar overigens al die dagjesmensen. Zoiets van: je had gezegd dat ik niet naar het strand en het bos mocht, maar over de bollenvelden heb je niets gezegd...
In januari verhuisde deze Magnolia van Den Haag naar Vught.
De verhuizing is goed verlopen, we worden beloond met bloemen. 
Deze lammetjes spotte ik tijdens een ochtendfietstochtje. Op weg naar mijn thuiskantoor...goed begin van de dag. 
Natuurlijk wordt er ook gebreid, gehaakt en gequilt. Niet zo veel foto's van.
Ik ben vooral druk met mijn breiavontuur. Daar startte ik 3 jaar geleden mee...en nu heb ik bijna de eerste baan van de 4 gebreid. Ik ben toch echt van plan de volgende banen iets sneller af te hebben. 
Iedereen weer een goede week gewenst. De zon gaat weer zijn best doen deze week.
Is het niet bijzonder, dat we zoveel zon krijgen tijdens onze thuis-blijf-periode?
Voor de tuin zou een drupje regen goed zijn, maar voor ons humeur is het superfijn dat de zon schijnt.
Dat kijkt toch veel fijner naar buiten?
(zal toch maar eens de ramen gaan wassen...dan wordt het zicht nog beter).

Pas goed op jezelf.

Groet,
Françoise

No comments:

Post a Comment