Thursday, March 5, 2020

Zin in voorjaar

Van mij mag het voorjaar komen. Ik heb zin in een zonnetje, werken in de tuin en wat meer licht!
En wandelen als het droog is. De training voor de vierdaagse is begonnen, maar alle wandelingen tot nu toe zijn vooral door regen en wind. Zo ook afgelopen zaterdag toen ik 15 km op het programma had staan, maar met de grijze luchten en voorspelde regen was het niet echt uitnodigend om een rondje door de natuur te doen en een rustmoment op een bankje. Ik bedacht dat ik dan maar naar Den Bosch moest lopen, op naar de quiltwinkel voor een lapje. Bij 29 februari paste wel een nieuw lapje bedacht ik. Goed excuus en ook wel echt verdiend. In de winkel was natuurlijk wel een kopje thee voor mij. 
En zo belandde bovenstaand lapje in mijn Sparkling Pieces 2020 project. Het had even stil gelegen: net voor Carnaval werd ik geveld door een griepje. Een paar dagen in bed en niet eens zin om ook maar een steek te naaien, breien of te haken. Zo raar, alleen maar in je bed liggen: slapen en draaien. Geen enkele zinnige gedachte, ook geen onzinnige trouwens. Het ging niet verder dan: hoe lig ik het lekkerste, want het is allemaal maar niets.
Maar goed, aan het einde van de maand alles weer ingehaald.
De eerste twee banen zitten aan elkaar en in de derde baan zit een zeer kleurige kikker: Carnaval.

En zo vliegen dagen en weken voorbij en is de agenda gevuld. Mr. X is nog bezig met de badmintoncompetitie en de oefenwedstrijden voor het honkbalseizoen staan ook alweer in de agenda. Rijschema's worden gemaakt en kantinediensten gepland.
Daarnaast heb ik een gezellig volle quiltagenda. Komende zaterdag is er weer tijd voor de Sweet Hearts: morgenavond maar eens wat lapjes uitzoeken voor deel 2.
Een week later is het tijd voor de workshop Machinaal Quilten en bij de voorbereidingen hiervoor kwam ik deze top tegen:
Nieuwsgierig Aagje. Een patroon dat ik heb ontworpen als mysterie voor in Quiltnieuws, het verenigingsblad van het Quiltersgilde.
Deze top moet nog gequilt...de workshop is een mooie aanleiding om dat te gaan doen.

En al is het grijs en nat buiten en komt er dus niets van wat onkruid wieden in de tuin, het voorjaar doet wel degelijk zijn best.
Bijzondere narcissen in mijn voortuin. En als je aan de wandel bent, dan zie je heel veel voorjaarsbloemen: krokussen, narcissen en ook de Camelia staat in bloei. Dat is het leuke van wandelen langs stadstuinen: al deze details zie je goed.

En met de zomer ergens in het vooruitzicht begon ik aan een nieuwe shawl:
Schelpen in het zand
Het patroon is van Naantjeknit, te vinden op Ravelry.
Ik had nog een tasje garens (katoen/linnen) en bedacht dat dit best eens zou passen. Met dit patroon weer wat nieuwe technieken geleerd. En zoals je weet: daar houd ik van.
De ribbels doen me, met een beetje fantasie, denken aan de ribbels in het natte zand. En de witte noppen zijn natuurlijk de schelpen.

En terwijl ik nog even verder droom over voeten in het warme zand, moest ik woensdag het ijs van de voorruit krabben. Maar kijk wat een prachtig plaatje:

Dit is een foto van de voorruit vanuit de auto genomen, voordat ik het ijs verwijderd had.
Prachtige ijskristallen als veren over de ruit uitgewaaierd. Bijna jammer om ze te verwijderen.

Nu nog even met mijn neus in een spannend boek...
(misschien ook nog even een paar steken breien, want de avond ging voor een deel op aan het overhoren/ doornemen van geschiedenis (de Grieken).

groet,
Françoise

No comments:

Post a Comment