Wednesday, March 11, 2020

Beetje vreemd en een lege agenda

Het leven in Noord-Brabant is op dit moment een beetje vreemd. De dagelijkse dingen gaan gewoon door, maar toch ook weer niet.
Wanneer ik 's morgens vanuit Vught naar mijn werk in Rosmalen rijd, is het rustiger op de weg. Het bedrijf waar ik werk is gevestigd bij het station in Rosmalen en normaliter staat de parkeerplaats om 8.00 uur 's morgens helemaal vol. Vanmorgen om 8.30 uur kon je kiezen waar je de auto neerzet en zelfs overdwars was geen probleem. Het was nog leger dan in vakantietijd.

Op school bij Mr. X, gaan de lessen gewoon door. Een uurtje uitval of zo per dag, dat valt mee. Maar een kwart van de kinderen uit de klas blijft thuis...En zo is de school duidelijk leger. Komende donderdagavond was de première van de musical van school: die is uitgesteld naar juni. Opeens een gat in onze agenda.

Komende zaterdag stond gepland voor de eerste les van twee voor Machinaal Quilten bij Wietske in 's-Hertogenbosch: ook deze wordt verzet. De winkel is gewoon open, maar de lessen en bees vervallen. Ook hier opeens een lege dag in mijn agenda en ik hoef de spullen voor de les nog niet klaar te leggen (dat stond voor vanavond in mijn agenda).

Vrijdagavond staat er een uitje naar het theater in de agenda. Een half jaar geleden kreeg Mr. X kaartjes voor Najib cadeau. De website van het theater houden we dus nauwlettend in de gaten. We zijn zelf gezond, dus hebben geen reden om niet te gaan. En vooralsnog gaat de voorstelling ook gewoon door! Gelukkig blijft dit nog in de agenda staan.

Vandaag kwam het advies om sportwedstrijden in Brabant af te gelasten. Ook daar vallen nu gaten in de agenda op zaterdag. En dat feestje zondag in Soest? Misschien moeten we daar maar niet heen gaan? Niet omdat we niet fit zijn, maar gewoon omdat we in Brabant wonen.

Uit het aantal appjes van familie van buiten de provincie is duidelijk dat het daar anders wordt beleefd, dan wanneer je in de provincie woont...dat is dan wel weer grappig om te merken.

Ondertussen wordt er natuurlijk gewoon gequilt en gebreid.
Onderstaand de stofjes die ik koos voor de bloemetjes van deel 2 van de Sweet Hearts.
Zaterdag naaide ik de eerste stukjes aan elkaar voor een bloemetje. Gewoon een lekker bont bloemetje. Daar wordt je vrolijk van. 
En een beetje kleur kunnen we wel gebruiken. Het blijft maar grijs, het water komt nog steeds uit de lucht. Alhoewel het zaterdag wel zonnig was en het de hoogste tijd was om wat vitamine D op te doen.
Dat kan natuurlijk ook prima voor je eigen winkel! Samen met Wietske genoten we even van het zonnetje. Ik zette zelfs nog een paar steekjes...
Maar de zon verstopte zich al snel en dan is het toch nog wel fris.

Mijn meest recent gestarte breiwerk is een stuk zomerser.
De naam Schelpen in het zand (ontwerp Naantjeknit) doet verlangen naar blote voeten in het warme zand, het ruisen van de zee en kinderstemmen op de achtergrond.
Maar het is nog geen zomer, eerst het voorjaar.
Een kleine voorbode is dit schattige stofje (Bossche Quilts & meer) en de houten versieringen die ik zaterdag in de stad tegenkwam bij Dille & Kamille. Ik kon ze niet weerstaan. Ze hangen nu met een paar gehaakte bloemenslingers voor het raam en brengen voorjaar in huis.
Wat ga ik nu eens doen met die lege agenda? Was opvouwen? Lekker een boek lezen (ik heb vandaag een stapel ingeslagen bij de bieb en uit de serie Zeven Zusters van Lucinda Riley het zesde deel Zon gekocht).
Of met een luisterboek en lapjes achter de naaimachine? 
Eerst maar eens een kopje koffie, dan alvast de pyama aan en misschien wel van alles wat.

Met groet,
Françoise


No comments:

Post a Comment