Wednesday, May 4, 2022

April

 De maand april is (net zo als alle andere maanden) voorbij gevlogen. Ik zat weinig achter mijn laptop in de avonduren en dus werd er niet geblogt. De weekenden zaten vol met leuke activiteiten, het is duidelijk dat er van alles ingehaald mag/moet worden en dat je daar ook bij wilt zijn.

Ik heb mijn agenda er maar eens even bij gepakt om even terug te kijken waar al mijn weekenden mee vol zaten.

In het eerste weekend van april gaf ik op zaterdag les in machinaal quilten bij Wietske in Den Bosch. Op zondag reed ik naar Harderwijk voor een Gettogether van het Dutch Modern Quilt Guild. Het thema was Machinaal quilten...super gezellig en de hele dag zoet.

Het tweede weekend had ik op zaterdag een uitje met collega's. Twee zijn er 50 geworden en dat vierden we met een Bossche Bol, een ritje op een e-chopper en een biertje na. Reuze leuk om de omgeving eens met dit vervoermiddel te verkennen. De zondag stond weer in het teken van quilten: op naar Rijswijk voor quilts, lapjes en gezelligheid.

En weer werd er in het weekend niets aan het huishouden gedaan. Dat betekent dat er op doordeweekse dagen het een en ander moet gebeuren na een werkdag. En ook was er nog een bezoekje aan de tandarts, fysio en een uitvaart...

Vervolgens werd het Pasen en hoefde ik nergens heen. Ik heb wat wandelkilometers gemaakt, in de tuin gewerkt en wat achterstallig huishoudelijk werk ingehaald. Natuurlijk had ik in Rijswijk de nodige inspiratie opgedaan en ik maakte een eerste blokje voor een nieuw project...

Vrijdag de 22e begon het vierde weekend van de aprilmaand en tevens de schoolvakantie van Mr. X. We reden naar het uiterste puntje van Nederland, Epen, voor een familieweekend ter ere van mijn moeders 80e verjaardag. Schitterende omgeving, mooi weer en goed gezelschap en vooral een erg stralende moeder.


Op maandag kwamen we weer thuis en kregen we twee nieuwe huisgenoten. Twee jonge katten hebben hun intrede in ons huis gedaan en dat kost de nodige tijd...al is het maar om van ze te genieten. Hun capriolen, ze van de tafel, uit een kastje of van je bureau te halen...Opeens laten we deuren op een kier staan waar we al jaren hebben geroepen: Deur dicht (die kennen jullie vast ook wel). Ze proberen overal op te klimmen, dat lukt niet altijd en wat vorige week niet lukte, lukt nu soms wel. En ja, ook hier loopt er dus een kat over het toetsenbord...

Vervolgens hadden we nog project Interne verhuizing. De mannen hebben geruild van kamer, zodat Mr. X nu de ruimere zolderkamer heeft. Op die zolderkamer moest dan ook een nieuwe vloerbedekking komen. We zochten mooi laminaat uit en op Koningsdag begonnen we met verhuizen. Dat valt niet mee als je intern verhuisd en heel veel boeken hebt...waar laat je alles eventjes...want geen lege ruimtes. Dus dozen in mijn werkkamers, naast ons bed en op de gang. Laminaat eerst in de ene helft, daarna van alles verplaatsen van de andere helft. En terwijl de mannen samen naar Londen gingen legde ik in de avonduren en het weekend het laminaat...(het is net quilten, passen en meten). Zaterdagmiddag was het klaar en elke keer als ik de trap op of af ging, ging ik niet met lege handen. Een training bij de sportclub was niet nodig.

Kijk wat je bij het uitzoeken zo al tegenkomt:

van maatje 20 naar 45...maar nog steeds een liefde voor schoenen. Dat is niet veranderd.

En zo was april opeens voorbij. Zondag 1 mei begon met een wandeling bij kasteel Staverden. Maaike Bakker en ik moesten nodig eens bijpraten en deze locatie ligt mooi halverwege. Eerlijk gezegd hebben we de prachtige omgeving niet zo goed in ons opgenomen: we hebben 14 km lang gepraat.

Rode draadjes werden er helemaal niet geschreven, wel is er gebreid aan geheime zaken en werd er getest. Dat vind ik echt leuk om te doen. Verder pakte ik nog wat ouder werk erbij en breide een lapje.


Ook in de Meimaand is de agenda al weer goed gevuld: feestjes, handwerkbeurs Zwolle, zaaiclub. Maar ik ga vooral ook tijd reserveren voor Wandelen. De Vierdaagse van Nijmegen komt dichterbij en ik heb nog niet genoeg kilometers in de benen. Ik heb een enkelblessure en moet de belasting niet forceren. De conditie en motivatie zijn goed...langzaam de kilometers opschroeven. Voor komend weekend staan wandelen en de tuin dus op de agenda. Afgelopen week is het opeens helemaal groen geworden, de dahlia's doen al hun best. Eens verzinnen waar ze komen te staan...

Als ik niets van me laten horen...ik ben buiten!

groet,

Françoise


1 comment: