Friday, January 8, 2021

De A van....

Creatief aan de slag met letters...deze week is de letter A aan de beurt. Het is leuk om met een letter in je hoofd rond te lopen, de woorden met deze letter krijgen hierdoor mee aandacht. Bij handwerken dacht ik aan de volgende woorden:

Ambacht, Atelier, Art, Afmaken en Appliqueren.


Vervolgens maakte ik een rondje door de tuin: Anemoon, Akelei, Azalea, Aster, Amaryllis

In de keuken kun je ook heel veel A's tegenkomen: Aardappel, Aardbei, Amandelen, Afwassen, Aanrecht, Appel en Anijs.

Ambitie, Aandacht, Alarm  en Alfabet vallen in de categorie diversen.

En wat dacht je van:

Aap noot mies

De A van Abeltje

Abracadabra


Af en toe

Asjemenou

Zeg eens AAA

Om al deze woorden te verzamelen nam ik een notitieboek, maakte een mooie omslag met een Applicatie en verdeelde het boek in gelijke aantallen bladzijden voor alle letters. Ik kan er in schrijven, tekenen, plakken, versieren, vullen met een verhaal, leeglaten en aantekeningen maken. Ruimte genoeg voor elke letter, zodat ik achteraf nog ideeën kan toevoegen.


Wat ik mee neem van de A:

Afmaken en Appliqueren: Er liggen nog wat quilts te wachten op het afmaken...dus daar ga ik mee aan de slag. Mijn voornemens schrijf ik op en eens zien of ik die ook heb gehaald in december.


Het is een fijne challenge, ik proef de woorden op mijn tong, laat ze door mijn hoofd gaan en verzin er een verhaaltje bij. Herinneringen komen boven...op onverwachte momenten denk je er aan. Dat kan zijn in de Auto, bij het eten van chocolAde of het eten van tAArt.

Waar denk jij aan bij de letter A?

groet,

FrAnçoise

11 comments:

  1. Ajax, Annelies, asperges, altijd, affo, Avignon. Succes met je challenge.

    ReplyDelete
  2. Wat leuk om je eerste uitwerking van het alfabet te zien!
    Je hebt een prachtig boek gemaakt, dat nodigt wel uit om er in te gaan werken...
    Er klinkt zoveel enthousiasme in je blogbericht door! Het is ook heerlijk om woorden te 'proeven' en dan er iets mee te doen.
    Wat een mooi appliceerwerk laat je zien en wat te denken van de schitterende creatieve technieken op de kaft van boekje...

    ReplyDelete
  3. Wat is dit een leuk boekje, daar kun je lekker al je ideeën in kwijt. Ik kwam ook uit op appliqueren en afmaken van een hele oude quilt.

    ReplyDelete
  4. I have difficulty translating your blog, but the photos show a beautiful work of Appliqué ... Cute!
    Hugs, Carmela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maybe it is time to write in English as well, but that gives problems with the words. An Apple (ENG) is Appel in Dutch, but in Italian it is not with an A...

      Delete
  5. Wat leuk dat je ook mee doet Françoise!
    Wat een goed idee om een boekje te maken en daar alle woorden in op te schrijven die je te binnen schieten. Ze zijn mooi ingedeeld per categorie en er is ruimte genoeg om te doen (of niet) waar je zin in hebt. Ik ga je heel graag volgen om te zien wat de volgende letters brengen.
    Straks zal ik je toevoegen bij het lijstje met deelneemsters dat ik iedere keer op mijn blog plaats. Vind je dat goed?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Natuurlijk vind ik dat goed. Ik lees ook graag alle andere blogs, wat een heerlijke inspiratie.

      Delete
  6. Fijn dat je meedoet en zo leuk dat je dit geappliceerde boekje gemaakt hebt, prachtig!
    Met woorden spelen doe ik ook graag, er zijn zoveel woorden met een A.

    ReplyDelete
  7. Leuk Françoise, weer een nieuw enthousiast persoon
    die mee gaat doen. Een prachtig en vooral handig
    letterboekje heb je gemaakt, heel mooi de omslag.
    Fraai applicatiewerk laat je zien......

    Groet,
    Josephine

    ReplyDelete
  8. Ik zag net pas dat er nieuwe deelnemers bij zijn gekomen en dat is altijd leuk.
    Hoe meer zielen, hoe meer creativiteit !
    Erg goed idee van zo’n notitieboek en ja afmaken is een goed woord om mee te beginnen ;-)

    ReplyDelete
  9. Dat wordt een geweldig mooi boek!

    ReplyDelete