Tuesday, December 29, 2020

Heerlijk vakantie

Wat heerlijk kan vakantie toch zijn. En met de lockdown hoeven we ook bijna nergens heen! Niet bedenken dat je toch hoognodig nog een rokje wil in de uitverkoop, dat een dagje Efteling en het Openluchtmuseum ook leuk zou zijn, nog een familiebezoekje of wat dan ook...Echt allemaal erg leuk, maar zonder al deze zaken is het heerlijk ontspannen. We vierden Kerst in kleine kring en dat was ontzettend gezellig en heel fijn.

Mijn cadeautjes van de Dutch MQG swap

De dagen gebruik ik vooral voor handwerken (goh, wat gek toch...) en lezen. Er staan nog een paar zaken op mijn finishlijstje, dus daar ga ik zo dadelijk nog even meer verder. Ik ga niet alles af krijgen, het is iets te veel en daarnaast is te veel haken is niet goed voor mijn schouder en dat moet ik dus goed in de gaten houden.

Garen voor mijn proeflapjes


Naast de werkjes op mijn finishlijstje ben ik nog met een opdracht bezig voor mijn breiworkshop...mede geïnspireerd door mijn adventskalender. Ik heb ideeën voor een shawl en ben nu allerlei proeflapjes aan het breien met een paar boeken erbij voor inspiratie en nieuwe steken...Zo leuk om te doen, maar ik kan er ook midden in de nacht wakker van worden en dan opeens een idee hebben...enigszins vermoeiend.

Adventskalender Ateliersopra


Onder de kerstboom vond ik een mooie Lego doos met het Gingerbread house (wist ik natuurlijk wel, want ik kocht hem in juli in Delft tijdens de vakantie, en voor een mooie prijs. Al die maanden heeft hij onder mijn bureau gestaan...) Hierbij een detail van het huis. Zie je die kerstsokken bij de haard? Zo zijn er veel details. Ik houd er van. Mr. X is nog bezig met het Lego Elf House en samen vormen ze een mooi winters tafereel.

Lego Gingerbread House

Natuurlijk kijk ik ook vooruit naar 2021. Welke quilts zal ik eens afmaken? Welke breiwerken? Hoeveel nieuwe projecten zullen er op mijn pad komen, hoe kan ik verleidingen weerstaan (altijd moeilijk...). Wat ga ik doen in de tuin? Nog even dan kan ik weer dahlia's gaan bestellen, en één ding is zeker: ik wil er meer dan afgelopen jaar. Nog meer kleur en nog meer grote!

Ook voor 2021 worden er door allerlei mensen jaarthema's bedacht om je mee uit een te zetten. Eentje daarvan wil ik gaan gebruiken voor mijn eigen creativiteit. Als je er meer over wil lezen dan moet je even naar het blog van Busy Bessy Creatief of Marjan Maakt. Mijn spreekt het in ieder geval aan. Elke twee weken is een letter van het alfabet aan de beurt en hoe je dat creatief invult is geheel vrij. Nu houd ik naast handwerken ook van taal, dus daar passen de letters goed bij. In mijn hoofd ben ik al heerlijk bezig met de letter A. Ik probeer dat in diverse hobbygebieden in te vullen; handwerken, bakken, tuin en diversen. Ik maak nu een lijstje met wat in me op komt en daar ga ik dan een paar woorden uit pikken om mee aan de slag te gaan.

Het begint natuurlijk met een nieuw notitieboek, wat stickers en de juiste kleur inkt in een vulpen.

Notitieboek voor 2021

Zomaar een paar woorden van mijn lijstje: Appliqueren, Amandelen, Anemoon, Ambitie, Afval en Afwassen...Dus mocht ik geen creatieve inspiratie hebben dan ga ik gewoon de afwas doen!


En met het oog op de komende jaarwisseling: ik voeg nog een Appelflap toe aan mijn lijstje.

groet,

Françoise

2 comments:

  1. Nou plannen genoeg zal ik maar zeggen. Heb ik zelf ook hoor. Ik ben ook van de lijstjes en notitieboekjes/schriften, liefst met ringband en het papier daar ben ik heel gevoelig voor wat het moet zijn.
    Superleuk dat lego zeg.
    Fijne jaarwisseling.

    ReplyDelete
  2. Met elkaar genieten van creativiteit. Leuk voor 2021 (ook voor het thema). Benieuwd wat we gaan maken en van elkaar zien.
    Fijne jaarwisseling en gezondheid in het nieuwe jaar.

    ReplyDelete