Tuesday, December 8, 2020

Nog wat Adventsinspratie

 De adventskalenders hier in huis worden dagelijks geopend, gedronken en in elkaar gezet. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden voor een adventskalender. Wat dacht je van de kalender van De Kleine Komedie? Elke dag een beetje cultuur via You Tube. Zo leuk, mooie liedjes, cabaret, een grapje. Of ga eens naar de website van NPO radio 4. Ook daar een kalender met mooie muziek, verhalen etc.

Ik houd van deze creativiteit, niet kijken naar wat er niet kan, maar naar wat er wel kan. Knap dat een horeca-ondernemer een raam open zet en zo nog wat koffie etc. verkoopt en de enorme uitdaging voor de pakketbezorgers om al onze online aankopen te bezorgen. Laten we vooral niet mopperen dat het een dagje langer duurt. Ze doen hun best en moeten er wel elke dag op uit en met de regels rekening houden.


Ondertussen werk ik afwisselend op kantoor en thuis. Zo juist heb ik mijn werk laptop dicht geklapt en mijn privé laptop er bovenop gezet om dit blogje te schrijven. Even de snoeren verplaatsen, zodat de schermen op de andere laptop aangesloten zijn. Toetsenbord aankoppelen en de andere muis pakken. En zo sluit je een werkdag af en gaat privé verder zonder dat je ook maar een stap hoeft te verzetten.

De afgelopen weken niet geschreven: ik had geen zin meer in een beeldscherm 's avonds en in het weekend en had genoeg andere dingen te doen. Ten eerste: huiswerk voor mijn online brei-workshop.


Ten tweede: cadeautjes maken voor de kerstswap van het Dutch MQG.

Ten derde: breien aan de adventsshawl van Tricia Weatherston. Zo leuk, er is zo'n duidelijke relatie met patchwork. Ik word er helemaal blij van.


Ten vierde: natuurlijk vierden we nog een klein beetje sinterklaas.


Ten vijfde: we haalden een kerstboom. Zo vers van het land. We mochten hem zelf uitzoeken...hij staat in de woonkamer met de lichtjes er in. Nu de rest nog...mooi klusje voor vanavond.


En natuurlijk gaf ik ook nog de les machinaal quilten bij Wietske in de winkel. Wat was dat leuk om te doen en al was het even geleden: er is nog niets veranderd. Onwillige machines, vergeten handleidingen en al na 5 minuten verzuchten dat het nog nergens op lijkt (en het ziet er zo gemakkelijk uit). We zijn echt begonnen met de basis...ik denk dat ik zelf ook maar eens ga werken met de rulers. Ik kreeg er een van een vriendin en dat gaat toch best handig, zelfs als je nog niet het juiste voetje hebt. Die moet ik dan maar eens aanschaffen...


Als de kerstballen hangen wordt het tijd om verder te gaan met mijn Finish Feestje, nog een paar weken en dan is het jaar voorbij en er staat nog wel het een en ander op het lijstje. Ik verheug me op de Kerstvakantie: een week lang in huispak/pyama achter de naaimachine, met een boek op de bank of een breiwerkje in de stoel. Veel familiebezoekjes en uitstapjes zullen het niet worden, ook dat is nu nog even afwachten. Vanavond weten we meer...

Geniet van de plaatjes en nog een goede week gewenst.

Françoise


2 comments:

  1. Bedankt voor de Kleine Komedie Adventskalender tip. Heb er al een paar bekeken. Groet Hanny Spierings.

    ReplyDelete
  2. Heerlijk hoor weer een blogje van je, bezige bij ben je hoor. Oef bij mij staat nog geen boom hoor ook daar ben je snel mee. Zo gezellig in deze tijd. We moeten het er maar mee doen dit jaar en extra gezellig maken.
    Op de bank, kopje thee en een handwerkje.

    ReplyDelete