Wednesday, November 25, 2020

Advent

Het is bijna december en dat betekent dat de adventskalenders van start gaan. De aanloop er naar toe vind ik ook leuk. Ik zoek bolletjes wol bij elkaar voor een shawl van restjes. Morgen ga ik mijn kalender van Atelier Sopra ophalen en op een geheim plekje staat een zelf samengestelde Lego kalender klaar voor Mr. X.  We gaan elke avond een kopje thee drinken en steken er de adventskaars bij aan.

Op dit moment staat onze eettafel vol met Lego, want we maken ook samen een Legokalender: een woontoren met kamers. Raampjes, deuren, hekjes...we bouwen laag voor laag. Zomaar steeds even wat gezelligheid. Het hoeft niet in een keer af, we eten met het bord op schoot en doen elke dag wat. 


Bakken vol kleur, grote stenen, kleine steekjes, platte platen, tegels en bijzondere stukjes.
Hier het eerste stukje van het huis. Een pakje voor onder de boom ligt al klaar.

In de decembermaand zijn er ook allerlei creatieve initiatieven. Zo deed ik vorig jaar mee met MakersDecember. Elke dag een ander thema waarvan je een foto op Instagram zet. Interessant om te zien hoe iedereen een woord anders invult. Zeer inspirerend.

Deze week valt er niets af te vinken op mijn lijstje...bij mijn shawl breide ik van de restjes een paar polswarmers/handschoenen zonder vingers. Heerlijk voor in de auto en een kleurig feestje.
Deze week staat verder in het teken van voorbereidingen voor de les machinaal quilten die ik zaterdag ga geven bij Wietske in Den Bosch en heb ik nog wat huiswerk te doen voor een workshop Sculptural knitting die ik zondag ga volgen. De lessen zijn online met opdrachten tussendoor. Ben benieuwd hoe dat zal zijn.

Kortom, genoeg te doen. Eerder deze week vulde een collega bij de urenverantwoording 37 uur in op 1 dag. Ik heb meteen maar even gevraagd hoe hij dat doet...dat wilde ik dan wel graag leren. Helaas was het een foutje en moest er nog een komma bij!

groet,
Françoise






1 comment:

  1. Wat gezellig zo samen met je zoon, helaas zijn die van mij te groot/oud hoe je het noemen wilt. Woont er nog 1 thuis en juist die is nooit van de lego geweest. Ben verliefd op je handwarmers maar kan dit soort dingen echt niet. Was weer een gezellig blog.

    ReplyDelete