Sunday, January 17, 2021

Het gaat vanzelf

 Wie A zegt moet ook B zeggen...en met deze weken de B in mijn hoofd, kom ik de woorden overal tegen. Als ik 's nachts eens wakker lig, denk ik aan de woorden en maak er mooie zinnen en verhaaltjes bij in mijn hoofd. Zeer rustgevend en wakker liggen (eerst te warm, dan weer te koud: 1 quilt of toch 2...etc.) is minder erg, wordt bijna fijn.

Gisteren ging ik een ruim blokje om (11km blokje) en terwijl ik dit typ denk ik dus Blokje...dat is met een B. Maar een wandelen van gisteren ging over Bomen, Bos en Blubber. Ik liep door een drassig weiland, maar ook door het bos en op een vorig rondje met een nieuw paadje ontdekten we een prachtige boom.


Die moet wel heel oud zijn en hij staat mooi alleen, eromheen is een cirkel gelegd van stammen en dat maakt deze boom nog indrukwekkender. Hoeveel verhalen zou deze boom kunnen vertellen? Welke rijke heer zou deze boom een paar honderd jaar geleden hebben laten aanplanten? Zouden er dames in mooie jurken onder door hebben gewandeld? Zouden er legers langs deze boom zijn getrokken op weg naar 's-Hertogenbosch?

Tijdens het wandelen denk ik aan het Bos, ik zie de Bomen (Beuk, Berk) en ik loop door de blubber in het drassige weiland.


Voordat ik thuis was begon het licht te sneeuwen, wat heerlijk om de wereld even wit te zien. Het laagje wit op de auto's, de tuintafel en het gelach van kinderen die in het donker nog naar buiten gingen om te genieten van de sneeuw.

Op naar een nieuwe werkweek waarin we thuiswerken, online vergaderen en les volgen en dankbaar zijn voor alle ruimte die we in huis hebben. Alledrie een eigen werkplek waar we ongestoord kunnen werken en na werktijd gewoon de deur dicht doen. Dankbaar voor interesses waar je de deur niet voor uit hoeft en altijd tijd te kort voor komt. Al het leuks van deze wereld wordt thuisbezorgd: lapjes en boeken (o jee, ook met een B). De boeken uiteraard geleverd door mijn favoriete boekwinkel De Omslag uit Rosmalen. Een persoonlijk, handgeschreven kaartje maakt het helemaal af.


De online bestelde stoffen zijn helemaal naar wens (toch spannend om een randstof voor een quilt vanuit je luie stoel te bestellen) en ik geef ze eerst een mooi plaatsje om van te genieten.

Verder was het zaterdag Nationale Tulpendag, dus kocht ik naast een bosje voor de woonkamer, ook een bosje voor mijn werkkamer en zo is mijn thuiswerkplek echt een fijne plek om de hele dag te werken.

Iedereen een goede week gewenst, later deze week meer over de letter B.

groet,

Françoise

1 comment:

  1. Een blogje vol B's. Ja wat beginnen (😉) er veel woorden met een B en wat grappig toch dat die door het selectief denken nu meer opvallen.
    Stofjes (garen ook) bestellen (😉) op internet is altijd wat spannend vind ik; het is zo moeilijk om de juiste kleur te bepalen(😉). Maar tegelijkertijd is het fijn dat het kan, zo kunnen we heerlijk verder werken aan onze hobby's!

    ReplyDelete