Sunday, December 1, 2019

Decembermaand

En toen was het alweer december...is de zolder nog niet opgeruimd en heb ik ook nog niet al mijn ordners uitgezocht. Dat waren een paar opruimplannen die ik had voor dit jaar...Dat gaat niet meer goed komen deze maand, maar een paar stappen zijn gezet en we gaan volgend jaar gewoon verder.
Andere zaken zijn belangrijker dan een opgeruimde zolder: de wekelijkse was, de tuin, het koken, werken en tijd voor quilten, haken en breien.
Nu het december is, is het tijd voor de Adventskalenders en natuurlijk de Kerstspullen. Vrijdag waren we in Eindhoven (slechte timing op Black Friday...) en zagen we de meest mooie kerstballen bij de Bijenkorf. Alle glitter en lichtjes buiten brachten ons al in de decembersfeer.
Zaterdag bedacht ik nog even snel een adventskalender voor Mr. X. Ik zocht wat Lego bij elkaar (gewoon uit eigen voorraad) en verdeelde dat over 24 zakjes. Elke dag wat uitpakken en er iets van bouwen...en aanvullen met blokjes uit de voorraad is toegestaan). Helemaal blij vanmorgen met deze kalender. Zo simpel, maar veel plezier.
Daarnaast startten wij de dag met een heerlijk kopje thee, ook uit een adventskalender. Deze kregen we cadeau: dat was nog eens leuke post een paar weken geleden. Ik viste een mooie kersttrommel uit de kast en alle zakjes zitten daar nu in.
En natuurlijk is het leuk om een breiprojectje te hebben met elke dag een ander patroontje (ja, natuurlijk had ik al genoeg te doen, maar dit is gewoon ook leuk). Jaren geleden breide ik de eerste, geïnspireerd door het blog van Annelein Design. Nu heeft ze haar eigen ontwerp: niet ingewikkeld, ook voor beginners. Voor dit patroon zocht ik 24 restjes katoen bij elkaar. Sommige van deze garens liggen al jaren in de kast. Niet mijn kleur, niet mijn merk...maar bewaren voor je-weet-maar-nooit. Nu mogen ze dus meedoen.
De zondag is hier heel vaak ook de dag van de lijstjes afwerken. Mr. X en ik zijn meestal met z'n tweeën thuis (voor L. is zondag een werkdag) en wij werken dan allebei onze lijstjes af. Dus: ik de administratie, Mr. X aardrijkskunde, ik nog even bloggen, Mr. X biologie...
Biologie was minder werk, dan dit blogje schrijven.

Voor vandaag staat nog op het lijstje: kerstversiering tevoorschijn halen, zodat er alvast wat lichtjes opgehangen kunnen worden. Ook verruilen we het gewone ontbijtservies voor het kerstservies: de hele maand genieten van de winterse taferelen.

Ik wens iedereen een goede decembermaand.
Groet,
Françoise


1 comment:

  1. Nog een paar dagen de Sinterklaas mokken, en dan het kerstservies!! Vandaag een erg grote doos oude kerstspullen naar de kringloop gebracht, ze waren er blij mee. Groet Hanny.

    ReplyDelete