Tuesday, December 3, 2019

Advent

De eerste dagen van december zijn al weer voorbij en dat betekent dat de eerste zakjes van de thee zijn opgedronken, de eerste Lego-steentjes zijn gebouwd en dat er al wat naaldjes zijn gebreid. Kortom: het is adventskalendertijd.
De afgelopen jaren is het aantal adventskalenders voor allerlei producten enorm gegroeid. Daar waar ondernemers kansen zien, worden ze benut en wij als consument doen er vervolgens vrolijk aan mee.

Thuis hadden wij ook altijd een adventskalender: elke dag een vakje open maken...ik herinner me ook een houten trap waar iedere dag het volgende kaarsje aan mocht tijdens het ontbijt en alleen op zondag gingen ze allemaal aan.

Het leukste is elke dag de verwondering: wat zal er in het zakje zitten, hoe smaakt de thee, wat zal het patroontje zijn om te breien? 
Inmiddels zie ik op de diverse sociale media al verschillende kalenders langskomen en voordat ik het weet, kijk ik nog eens op Ravelry (gratis site voor haken en breien met de meest prachtige patronen).
Daar staan echt allerlei mogelijkheden voor de advent: kleine handschoenen, adventssokken (elke dag een ander randje), amigurumi (haken) of wat dacht je van Barbie-kleertjes (elke dag een stukje van het patroon).

Op Facebook zag ik de eerste delen van de Advent Scarf van Tricia Weatherston...en daar ben ik dan ook maar aan begonnen. Ik had nog een bol Unicat die daar vast wel geschikt voor is. 
Of ik niets te doen had? Natuurlijk wel, maar ik kan het gewoon niet laten. Lekker breien bij een aflevering van The Crown (Netflix)
Dag 1 en 2 breirol Annelein Design
 Naast al het handwerken wordt er ook "gewoon" gewerkt. Sinds eind september ga ik twee keer per week op de fiets naar het werk (Vught-Rosmalen en v.v.). Een snellere fiets en een middelbare scholier in huis maken dit makkelijker in te plannen in het dagelijks leven. Naar een of andere sport gaan komt er niet van en zo is de beweging onderdeel van het dagelijks ritme. Op de terugweg fietste ik door het Bossche Broek waar het om 17.15 uur al aardig donker is...(geen lantaarnpalen, dus goede verlichting op de fiets noodzakelijk). Vandaag een prachtige ondergaande zon. Voor mij de rust van de ruimte en de prachtige kleuren, achter me de geluiden van de A2. 
Ondergaande zon, het Bossche Broek
Groet,
Françoise

No comments:

Post a Comment