Saturday, December 14, 2019

Vooruitblikken naar 2020

De laatste weken van het jaar staan altijd in het teken van dingen afronden en vooruitblikken.
Ook de tijd om terug te blikken, te  gedenken en stil te staan bij gebeurtenissen. De donkere dagen zijn er om binnen te zijn, heerlijk met een handwerkje op de bank met een niet te moeilijke kerstfilm op het scherm.
breirol van Annelein Design

Dag 11, breirol
De adventsbreiwerkjes helpen de dagen af te tellen tot Kerst, daarnaast een challenge op Instagram #makersdecember2019. Voor elke dag hebben de bedenkers een woord gegeven. Daar zoek je dan vervolgens een foto bij, je maakt er nog eentje etc. Het zet je ook aan het denken.

Het woord van vandaag is 2020.
Daar kun je natuurlijk van alles mee. Dat is ook het leuke, iedereen heeft zijn eigen gedachten erbij en geeft je soms verrassende inspiratie. Een mooie tekst die ik laatst ergens las:

We overschatten wat we kunnen doen in een dag, en we onderschatten wat we kunnen doen in een week of een maand.
Sparkling Pieces, voorbereidingen
Ik zou het mooi vinden om in 2020 meer naar de kleine stappen te kijken, dan naar het einddoel. Dit doel kan zo groot zijn, dan ik vaak niet eens aan de stappen begin.
Een mooi project hiervoor is natuurlijk Sparkling Pieces, een diamantje per dag.
We zijn druk met de voorbereidingen bezig: patroon is in de maak (vanaf volgende week hier te vinden), de mallen liggen in de winkel van Wietske. Ook zijn Mandy en ik daar zaterdag 21 december te vinden, meer info op het blog van Wietske.

Mandy's variant met Tula Pink stoffen
Niet alleen zijn er de breiwerkjes: ik deed mee aan de SWAP van het DutchMQG. Een kerst/winterSWAP wel te verstaan. 12 cadeautjes heb ik ingepakt, 1 voor elke dag vanaf vandaag. Zo spannend, want je krijgt ook 12 cadeautjes terug. In dit geval niet van diegene aan wie ik het heb gegeven. 
SWAP =  to give something and be given something else instead
Tot slot een foto die ik maakte bij het woord Engel. Op de achtergrond een ander adventsbreiwerk. Deze is van Tricia Weatherton en tot 26 december gratis te downloaden op Ravelry.
Engeltjes
Misschien tot ziens volgende week in 's-Hertogenbosch? Of anders op zondag 29 december? Mandy geeft dan een workshop bij Bossche quilts & meer. Ik heb mezelf die dag een quilterig dagje gegund, dus kan je dan nog vertellen over Sparkling Pieces of de BOM Sweet Hearts die in februari start. Ik help je graag stoffen uitzoeken (dat blijft leuk!).
groet,
Françoise





No comments:

Post a Comment