Sunday, December 29, 2019

Sweet Hearts in een nieuw jasje

In 2012 ontwierp ik de quilt Sweet Hearts. Het was toen een mysterie, waarbij alle delen kris kras door elkaar worden gemaakt.
Vanaf februari 2020 kun je deze quilt als BOM maken bij Wietske/Bossche quilts & meer
Dat betekende dat ik het patroon helemaal moest herschrijven. Nu in een logische volgorde. Je begrijpt dat dit heel wat digitaal knip en plakwerk tot gevolg had.
De afgelopen dagen ben ik er maar eens goed voor gaan zitten. Laptop aan, tweede scherm aan (reuze handig ook voor thuis. Ben inmiddels zo verwend op mijn werk met drie schermen, soms zelfs vier, dat ik thuis ook alle documenten naast elkaar open wil hebben staan).
Dus ik knipte en plakte, teksten en tekeningen werden verhuisd, samengevoegd, gelezen, gecorrigeerd en geschrapt.
Ook kleurde ik nog een heleboel blokken en randen in EQ7 in om er een mooi geheel van te maken.
Pffff, versie 1 is klaar. Nu een dagje laten rusten en dan alles nog een keer nalezen, lay-out en maten checken. Dat gaat nog lukken dit jaar.

Wil je er meer over weten? Of wil je samen stoffen uitzoeken? Zondag 29 december is de winkel van Wietske open van 10.00-16.00 uur en ben je van harte welkom. Ik ben er ook de hele dag. Niet alleen voor de Sweet Hearts, maar ook voor de Sparkling Pieces. Nog een paar dagen en dan gaan we ook daar mee van start: elke dag een diamantje in 2020. 
Mijn achtergrondstofjes staan klaar en ik ga deze voorbereiden.

Groet,
Françoise

PS. Meer over de Sweet Hearts kun je lezen in blogposts uit 2012-2013 met het label sweet hearts.

No comments:

Post a Comment