Sunday, February 4, 2024

Een breimachine in Zuid-Afrika

Via Instagram kunnen we de avonturen van Mr. X in Zuid-Afrika volgen. Er worden filmpjes geplaatst, af en toe wat foto's en een van zijn klasgenoten schrijft elke dag wat op haar blog.
Vorige week hadden we even contact na een emotionele dag bij het boys home. De dagen zijn intens en iedereen is blij ze te ontmoeten. 

Op onderstaande foto wordt een van de breimachines gedoneerd bij de dagbesteding voor gehandicapten. De andere machine reist nog door naar een andere locatie.
De verhalen heb ik nog niet gehoord, maar eerder hebben ze hier een naaimachine gedoneerd en dit jaar hebben ze eerst geïnventariseerd wat voor wensen er waren en daarna zijn de studenten boodschappen gaan doen. Onder andere een laptop en stoffen.
In een van de filmpjes zag ik Mr. X druk in gesprek op de stoffenafdeling. Paar meter van dit, paar meter van dat. Voor hem natuurlijk geen onbekend terrein.
Ik zag wat leuke Afrikaanse prints op een rol...zou hij wat voor mij meenemen?

Einde van de week is hij weer thuis en zullen we meer horen. 
Het weer is daar in ieder geval een stuk beter dan hier. Al is een sportdag organiseren bij 35 graden nou ook niet echt aangenaam...
Hier is het alweer grijs en treurig, geen weer om in de tuin wat snoeiwerk te doen, dus binnen maar de boel eens goed gepoetst vandaag. Ook flink opgeruimd: bakken met Lego naar zolder en diverse laatjes en stapels kranten uitgezocht. Meteen de krant maar opgezegd: ik kom er niet aan toe om hem te lezen en dan is het wel een dure grap. En met de Sockmadness 18 voor de boeg zijn mijn dagen met pieken helemaal goed gevuld.

Gisteren maakte ik de finalesokken van vorig jaar af en daarmee zijn alle sokken van die editie klaar.
Ik kon meteen door naar de volgende: het patroon van de warming-up sok is beschikbaar.
Daar waar de finalesok een enorme tijdvreter was (dubbele sok, intarsia en ook nog een telpatroon lezen) , schiet deze sok beter op. Kabeltje en maar 1 draadje, ik ben zaterdag lekker op geschoten.
De zaterdag was een dag voor hangen op de bank met breiwerk, boek en bitterkoekjes. Ik moest even bijkomen van de kantoorverhuizing en vooral de daar bijhorende veranderingen. Vrijdag was onze eerste dag op de nieuwe werkplek en heb ik zo'n 20 nieuwe collega's ontmoet. Ik was gesloopt aan het einde van de dag, door al het geroezemoes (40 mensen in een grote ruimte aan het werk), het vinden van je weg op een nieuwe locatie (waar is de wc, hoe werkt het koffieapparaat, andere thee).
Wat wel lekker was, was mijn fietstocht naar het werk. Binnen een half uur te fietsen, langs de Vughtse hei, door de polder en alleen het laatste stukje veel verkeer. Ik hoorde de vogels zingen en zo hier en daar zie je de eerste voorjaarsbloesems.

Straks weer op de bank voor Heel Holland Bakt. Altijd inspirerend, maar ik zal even moeten wachten met zelf bakken. De oven doet het niet (en natuurlijk had ik net allerlei gerechten bedacht die in de oven bereid worden of nog even onder de grill moesten...)

Groet, Françoise


2 comments:

  1. Heb je geen air fryer om iets in te bakken ?

    Gr Pien.

    ReplyDelete
  2. De specs van Sock Madness zijn bekend, dus je bent nu vast aan het uitzoeken welke 3 kleurtjes je gaat combineren. Heel veel plezier gewenst!

    ReplyDelete