Sunday, February 18, 2024

Als het regent

Op deze regenachtige zondag vermaak ik me met kleur. Ook moet er wel wat aan het huishouden gedaan worden, want gisteren heb ik de hele dag zitten handwerken. Het begon gisteren met de Algemene Ledenvergadering van de DutchMQG. Dat gebeurt tegenwoordig online en was in een uurtje gepiept. Nog een uurtje gezellig kletsen en ondertussen was ik druk met mijn bloemenquilt. Na de lunch ging ik verder met mijn kwalificatiesok voor de Sockmadness. Vrijdagmiddag net voor lunchtijd was het patroon er en kon ik dus tijdens de lunch al een eerste blik werpen. Eenmaal thuis maar eens garen bij elkaar gezocht en begonnen.
Zaterdagmiddag was dus breitijd en als vanzelf ging de middag in de avond over en breide ik maar door en door. We aten een broodje, en af en toe nam ik koffie of thee. Een niet al te moeilijk patroon en daardoor kon ik heerlijk Netflix ook aanzetten en bracht ik heel wat tijd door met de perikelen van New Amsterdam. Het ene na het andere ziekenhuisdrama kwam langs en ondertussen had ik bijna een sok af.

Vorige week hield ik me bezig met de kleine bloemetjes, deze maand is het thema roze. En zo krijgen de grijze bloemetjes wat roze toegevoegd en tijdens de bee knipte ik nieuwe bloemetjes. Ze fleuren je dag op, want de krokussen in de tijd vinden het maar ongezellig met al dat water op hun kop.
Ondertussen kwam vorige week Mr. X weer thuis uit Zuid-Afrika, de verhalen hebben we nog lang niet allemaal gehoord, want er moest natuurlijk direct Carnaval gevierd worden…Het weekend heb ik hem niet veel gezien.
Mijn bijdrage was het vastnaaien van nieuwe emblemen en dat moest ik op donderdagavond nog snel even doen voordat het vrijdag was. Je kent het wel: weken de tijd en dan toch nog op het laatste moment.
Natuurlijk reed ik naar Schiphol om hem op te halen, duurde lang voordat de bagage kwam en ik genoot dus van een kopje koffie met een simpel breiwerkje.
Om goed voorbereid te zijn op de sockmadness draaide ik van alle strengen mooie bollen. Kijk eens wat een feest aan kleur. Keuze genoeg. Beslissen welke kleur ik gebruik doe ik pas als ik het patroon heb gezien, want wat op de bol heel contrastrijk lijkt, kan in een patroon zomaar eens wegvallen.
Vanmorgen na het sporten had ik de eerste sok van de Qualifier al af…Mijn doel voor dit weekend gehaald. Ik weet nu hoe de sok verloopt en kan dus rustig aan de tweede breien. Nog tijd genoeg, maar ook de quilt met grote bloemen moet aandacht krijgen, hoop ik deze week iets vaker te sporten en is er natuurlijk ook gewoon mijn werk.
We zijn intussen een beetje geland. Het werken in de kantoortuin valt me erg mee. Je merkt wel (op drukke dagen) dat rond half vier de focus bij veel mensen weg is…er wordt meer gepraat met elkaar. Vaak  ontstaat er pas rond die tijd bij mij enige focus, dus gauw een muziekje aan op dit soort momenten. Wat verder lastig is dat er heel vaak wat lekkers bij het koffieapparaat staat…stroopwafels, een doosje met chocolade, valentijnschocolaatjes, een zakje fudge…In de kast liggen altijd chips en snoepjes. Heel verleidelijk en ik kan er dan ook niet altijd aan voorbij lopen.
Goede gesprekken thuis en op het werk, geven wat meer duidelijkheid over mijn eigen wensen voor de nieuwe invulling van mijn takenpakket. En wat is het heerlijk om te fietsen in de ochtend. Al een paar keer in de gelegenheid geweest om op de fiets te stappen en van al het vogelgefluit te genieten.

Nu weer terug naar mijn breiwerk en applicatiebloemen. Vanavond weer inspiratie opdoen bij Heel Holland Bakt.

Fijne week, Françoise







2 comments:

  1. De kwalificatiesok ziet er leuk uit. Je hebt alle tijd om de 2e af te maken. Al een idee welk team je gaat opgeven als je voorkeur?

    ReplyDelete
  2. Voorkeur team al aangegeven bij het aanmelden. Mijn Team van vorig jaar was/is een super gezellig en van de juiste snelheid...maar ben benieuwd.

    ReplyDelete