Monday, January 1, 2024

Een goed begin

Vandaag speelde ik wat met lapjes voor een aantal projecten. Ik maakte een groot blok (12 x 12 inch) en hetzelfde blok in 3 x 3.  Dat kleine blokje is de eerste van 366 kleine blokjes. Ik probeerde applicatie technieken uit, zoals raw edge op de machine, maar ga toch voor het klassieke appliqueren. De grote uitvoering wordt wel stoer, ander kaliber. Appliqueert wel wat makkelijker dan de kleine stukjes.
Verder legde ik wat stofjes bij elkaar die ik bij januari vind passen. Het licht verandert en het voorjaar kun je al zien als je goed kijkt. In een Utrechts steegje zagen we zaterdag de voorjaar-bloeiers hun kopjes al boven de grond steken: tulpen, een hyacinth en narcissen.
En op de valreep van het oude jaar hechtte ik de laatste draad af van de bies van mijn Sparkling Pieces. Het was 23:50 uur, dat was dus een mooi einde.
Ook in het nieuwe jaar kon ik al wat afvinken: De kerstsok van Arne en Carlos is klaar (alleen nog even in een sopje) en ik maakte mijn eerste ommetje.
Nu weer omschakelen naar werkmodus, met wekkers, deadlines, meer dan genoeg te doen en een wat hoger tempo. Deze week nog wel wat vakantiegevoel, want geen koorrepetitie en het is maar een korte week.
Ik zet de wekker op tijd, dan kan ik de dag rustig starten met een kopje thee en wat te lezen of te handwerken voordat ik vertrek. Ik kan natuurlijk ook vroeg naar mijn werk gaan, maar dan ga ik meestal niet eerder naar huis…

De kop is er weer af, mijn eerste blogje van het jaar geschreven.
Fijne week gewenst.
Françoise

2 comments:

  1. Geweldig een project klaar zo snel in het nieuwe jaar. Zie heel leuke stofjes. Hoop zelf ook binnen twee weken 2 projecten af te ronden. 1 waarvan ik dacht die nooit af te maken, toch mooi gedaan.
    Mis je mr. X niet verschrikkelijk?
    Groetjes Coby

    ReplyDelete
  2. Leuk francoise! Mooie stofjes, goed begin… ik lees altijd jouw blog, maar reageer nooit. Ik geniet vooral van de belevenissen van MR X, die ik door jouw winkel zag crossen toen hij klein was!!!

    ReplyDelete