Tuesday, January 18, 2022

Lekker bezig

Op mijn blog ben ik druk met de rode draad, maar natuurlijk gaan er ook andere draadjes door mijn handen. Niet altijd even succesvol. Ik ben een muts aan het breien en in plaats van teltekening 2 begon ik met nr. 4. Ik had de verkeerde pagina voor mijn neus...Nou ja, dan maar eerst 4, dan 3 en dan 2 en dan door naar 5, dat maakt niet zoveel uit voor het eindresultaat. Tijdens het breien volgde ik de spannende serie The Bridge (Bron) op Netflix. Meestal gaat het wel goed samen, maar aangezien mijn Zweeds niet je dat is moest ik ook veel kijken en het was vooral ook spannend en ik maakte dus diverse fouten. En als ik dan toch moest uithalen....dan ook maar heel nr. 4 en weer begonnen met nr. 2. Meteen een goede les om bij deze serie iets supersimpels te nemen of een keer alleen te kijken!

Verder breide ik afgelopen week een paar wanten, even een patroon testen voor Ateliersopra. Ik gebruikte resten van mijn Shawlography en heb ze zaterdag meteen in gebruik genomen bij een fietstochtje naar de stad. Gezellig even shoppen met Mr. X. Nieuwe rokjes, truitje, natuurlijk snoepjes bij Tum-tum en een kopje thee bij Wietske. Even bijkletsen over lapjes en met een nieuw mes voor mijn rolmes weer de deur uit. Gezellig druk in de stad, niet te druk en veel terrassen vol.

Voor mijn rode draad aantekeningen maakte ik omslagen voor mijn notebooks. Ik zocht er een paar gehaakte bloemen bij en zo zijn wat restjes stof omgetoverd tot iets moois.

Natuurlijk verdween ook de kerstboom alweer uit huis en kwam er ruimte voor het voorjaar. Heerlijk weer die eerste tulpen en bolletjes met narcissen en druifjes in de woonkamer. De wolletjes uit mijn adventskalender mochten nog een keer in de spotlight staan. Nu nog een mooi project er voor verzinnen. De wolletjes matchen prachtig bij het schilderij dat mijn schoonvader maakte en toen de wolletjes naar de voorraad verhuisden konden de tulpen met het schilderij op de foto. De tulpenvaas maakte mijn schoonmoeder en het kastje met bijzondere houtsoorten maakte mijn vader. Een mooie herinnering aan alle drie in een beeld gevangen.


Van 17-21 januari volg ik Stitch Camp, ben heel benieuwd wat dat zal brengen. Vooral ook inspiratie hoop ik. Ik ga aan de slag met verf, naald en draad.

groet,

Françoise

1 comment:

  1. Oh ja The Bridge: ik weet nog dat ik ook aan het breien was toen ik de serie keek en hoe lastig dat was omdat ik ook geen Zweeds versta. Toen kwam ik er eigenlijk achter dat ik meer luister dan kijk ;o)
    Jammer dat je uit moest halen, maar gelukkig waren het geen grote stukken en kon je het patroon mooi aanpassen. Wat zal je er mooi uitzien in de combinatie sjaal, muts en wanten.
    Speciaal die momenten waarop herinneringen aan dierbaren even tastbaar zijn....
    Stitch Camp is bijna afgelopen, nog veel plezier deze laatste twee dagen!

    ReplyDelete