Thursday, October 29, 2020

Al kerst of advent?

 Het is natuurlijk nog lang geen advent, maar ik zie op Social Media dat sommige mensen al de Kerstkriebels krijgen en de versieringen ophangen. Waarom ook niet? Laten we het thuis gezellig maken, genoeg tijd om er van te genieten nu we minder op pad zijn.

Momenteel ben ik druk met machinaal quilten. Hieronder een foto van steken op een proeflap, even de machine voelen en het ritme weer te pakken krijgen. Mr. X vroeg of hij ook even mocht...ook hij is het niet verleerd. Zo heel veel kilometers heeft hij niet gemaakt en het was alweer lang geleden dat hij achter de machine zat, maar hij heeft natuurlijk wel heel wat kilometers meegekregen.

In de herfstvakantie waren we nog een middag/avond in de Efteling. Prachtige herfstkleuren vanuit de lucht te zien. Zo juist las ik dat alle horeca in dierentuinen en pretparken dicht moet...om de regels gelijk te trekken met de horeca? Het is me niet helemaal duidelijk, want bij restaurants kun je vaak afhalen en een koffie-to-go meenemen. Ook dat was al de regel in de Efteling: alleen maar buitententjes en tafeltjes zo her en der om te eten. Wat is het verschil tussen de friettent op de hoek en die in een pretpark?
Ik ben blij dat ik al deze beslissingen niet hoef te nemen, elke beslissing heeft zo veel gevolgen. Geen friet in het pretpark heeft niet alleen voor het pretpark en zijn personeel gevolgen, ook de aardappelleverancier zal dat direct merken. Er wordt geen frietsaus verkocht, geen drankjes etc. etc. 

Kortom zware tijden. Voor iedereen, als is de manier waarop heel verschillend.
Maar goed, laten we proberen te genieten van de kleine dingen. Ik hoorde een mevrouw zeggen dat ze op haar bucketlist heeft staan dat ze probeert te genieten van elke dag. Ik vind dat een heel mooi streven.
Laten we vooral ook lief zijn voor elkaar, een beetje aandacht en elkaar de ruimte gunnen.

Op internet is gelukkig ook heel veel moois te zien, eindeloos veel initiatieven om de laatste maanden van het jaar feestelijk te maken. Er zijn tegenwoordig eindeloos veel variaties in Adventskalenders: van thee en bier, tot wol en lapjes. Voor elk wat wils.
Maar ook zelf kun je aan de slag en je eigen kalender maken. Dan heb je in november al voorpret voor de maand december.
Op mijn lijstje staat: 
* 24 minibolletjes wol maken om december mee te breien. Een kleurverrassing per dag.
* een Lego huis met 24 kamers (deurtjes/raampjes), in elke kamer stoppen we iets lekkers.
Daarnaast heb ik ook twee kalenders besteld: een met thee en een met garen. Vorig jaar hadden we ook een thee kalender en dronken we elke avond samen een kopje thee.
Mooie traditie, we verheugen ons er nu al op.

En om te zorgen dat mijn adventsborduurwerk dan dit jaar eindelijk eens af komt heb ik me aangemeld voor:
Voornemens om iets af te maken delen helpt altijd! Kleine projecten, grote? Het maakt niet uit.

Maar deze week eerst de laatste opdracht van Slipstravaganza, de mysterie KAL van Westknits. Vrijdagochtend verschijnt het laatste deel, zo jammer dat ik toch echt tot 's avonds moet wachten om er mee aan de slag te gaan...maar er vrij voor nemen gaat me toch echt te ver.


Voor nu een lieve groet, geniet van de kleine dagelijkse dingen en hang lekker de kerstversiering op als je daar zin in hebt.

Françoise





2 comments:

  1. Het zijn vreemde tijden.
    Laten we er maar zelf wat moois van maken.
    Lukt zeker met zo'n prachtige sjaal

    ReplyDelete
  2. Zijn zeker vreemde tijden, mar proberen bij jezelf thuis gezellig te maken........liefs. Conny

    ReplyDelete