Sunday, October 18, 2020

Herfst

 De dagen vliegen hier voorbij. Niet alleen de dagen, maar zelfs de weken. Ik zou willen dat de tijd wat langzamer ging, een dag meer uren had of een week meer dagen. Wat ook zou helpen is dat een paar uurtjes slapen per nacht genoeg was om voldoende energie te hebben om alles te kunnen doen wat in mijn hoofd opkomt. 

Maar je kunt nu eenmaal niet wandelen, breien, quilten en tuinieren tegelijk. Dus doe ik van alles wat naast de dagelijkse dingen als werken, het huishouden en koken. En tijdens al deze activiteiten zou ik graag eens mijn gedachten uitzetten. Want er ontstaan steeds nieuwe ideeën. Zo onhandig. Ik wil nog wel iets bakken, een kast opruimen, een brei idee opschrijven, een quilt afmaken of dat ene boek nu eindelijk lezen.

Misschien dat het iets rustiger wordt nu het honkbalseizoen is afgelopen? Een aantal weken geen training, dus geen taxi-diensten en wedstrijden pas weer in het voorjaar. Het was een raar seizoen met een competitie die pas startte in juli in plaats van april, een hele korte zomerstop, twee wedstrijden op een zaterdag in plaats van 1 en de laatste wedstrijd die afgelopen zaterdag ook niet meer doorging. Om te zorgen dat het seizoen niet zomaar opeens afgelopen was speelden het aspiranten en juniorenteam nog een onderlinge wedstrijd, waarbij de teams gemixt werden. Een leuke pot honkbal, die we met twee ouders op de tribune keken (in de regels staat dat ouders die hun kinderen brengen, vanwege de afstand, mogen blijven kijken).

Vorige week merkte ik dat ik vooral gezeten had...geen fietstochtjes naar werk (veel te nat) en geen wandelingen (jeetje het is 's avonds al weer vroeg donker), dus wordt er weer een wandeling in het weekend in gepland. Dat leverde weer een paar mooie plaatjes op.

Veel paddenstoelen dit jaar, hier eentje alleen naast het pad, maar ik zag elders in de berm van de weg ook een heel dorp. Ik kijk toch altijd even of ik ook kaboutertjes zie, al verwacht ik eerder dat ze in een holle boom wonen, lijkt me wat praktischer. Misschien is zo'n paddenstoelenhuisje wel leuk voor de herfstvakantie.

Ook de kleuren zijn prachtig in de herfst. Hier scheen de zon op de nog groene bladeren, maar waren de stammen van de beuken donker in de schaduw van het bos. Het deed me denken aan de kleurkeuze voor de shawl die ik nu aan het breien ben: Slipstravaganza van Westknits. Een mysterie patroon.

Een spannend project. Tot nu toe geen moeilijke steken of al te ingewikkeld getel, maar wel een verrassend resultaat. Eerder deze week was ik zo lekker bezig met Netflix op de achtergrond dat het opeens half twee 's nachts was. Dat heb ik de dag erna geweten!

Met alle adviezen/regels voor thuiswerken, beperken we het aantal mensen dat tegelijk op kantoor mag zijn. Het is wel fijn om elkaar af en toe te ontmoeten. Online overleg is toch anders en voor sommigen is de werkruimte op kantoor beter dan thuis. Bij een collega wordt er naast het huis aan het spoor gewerkt, dan is thuis werken niet echt een optie...
Mijn werkruimte thuis is wel iets sfeervoller: quilts in de buurt, handwerkboeken en mijn dienblaadje met koffie zag er zo uit:
Naast koffie en een stukje ontbijtkoek, een boeketje geplukt in de tuin. Het heeft de hele week op mijn bureau gestaan en nog meer kleur gebracht.

Komende week is het hier herfstvakantie. Ik heb geen vrij, maar Mr. X natuurlijk wel. Dat maakt het ritme toch wat anders en de dagen dat ik thuis werk kunnen we samen lunchen.
Gezellig.

Fijne week gewenst, geniet van de kleine dingen.
Françoise





2 comments:

  1. Heerlijk gezellig blog, werk ze.

    ReplyDelete
  2. Drukdruk zijn we allemaal he. Maar dat spannende breiproject word geweldig mooi zeg.............liefs.Conny

    ReplyDelete