Sunday, February 2, 2020

Lijstjes op zondag

Het weekend vliegt altijd voorbij, de zaterdag gaat snel en de zondag gaat zo mogelijk nog sneller.
Om te zorgen dat we alle voorgenomen klusjes/huiswerk in beeld hebben, maken we eigenlijk altijd lijstjes. En we zorgen dan voor regelmatig een pauze.
En als ik de dag dan terug kijk (en vaak het gevoel heb dat ik niets heb gedaan, omdat de dag zo om was), is er weer heel wat weggewerkt.

Zo maakte Mr. X zijn huiswerk: wiskunde, geschiedenis, biologie en Frans. Een hele lijst, maar dat heb je als je tot zondag wacht. Eigen keus: op zaterdag helemaal niets doen en dan zondagmiddag alles.

Eerder deze week maakte hij voor Nederlands een rap. In het kader van de poëzieweek was de opdracht: maak een gedicht/lied/rap met als thema: 75 jaar vrijheid. Per brugklas (20 stuks) werd 1 gedicht gekozen en dat wordt getoond in de bibliotheek ergens in de komende weken. Het kostte heel wat energie om het op tijd af te krijgen (leermoment: eerder beginnen), sommige stukjes opnieuw...
Maar het resultaat mag er zijn: de klas koos de rap van Mr. X en vriendje! Alle stress waard dus.
Hierbij de video die op YouTube staat (liken mag, wordt zeer gewaardeerd)


Op mijn lijstje stonden zaken als: was opvouwen, wassen, badkamer poetsen, quiltbee (Sweet Hearts) van volgende week zaterdag voorbereiden, website van de honkbalclub bijwerken en nog wat handwerkzaken.
Een daarvan was een kraamcadeautje:
Deze knuffel maakte ik ook al 14 jaar geleden voor Mr. X. Het werd zijn lievelingsknuffel, die inmiddels al enige keren een nieuw pak heeft gekregen.
Natuurlijk was daar ook de eerste maand met diamantjes. 31 diamantjes hangen aan de kast en uit de restjesbak worden nog elke dag diamantjes getekend. 
Niet alleen diamantjes worden er getekend. Ik maak ondertussen diverse blokjes voor restjesquilts. Iets met nine-patch en bloemetjes en ik verzamel de kleine stukjes voor scrapblokken.
Deze scrapblokken zijn bedoeld voor mijn 4daagse project.
Hierboven een stapeltje stoffen voor mijn 4daagse project, veel oranje en groen. Dit kleuren staan uiteraard symbool voor dit grootse evenement.

Eerder deze week kreeg ik een mooi sokkenbreipatroon...dus heb ik wol gekocht in groen en oranje en daar moest ik nog de juiste naalden bij. Bamboe vind ik fijn breien, dus bestelde ik bij Spinspul nog een aanvulling op mijn naaldencollectie. 
De eerste steken zijn gezet, deze keer begonnen bij de teen van de sok. Weer een nieuwe manier van opzetten geleerd. Het is fijn om steeds wat nieuws te leren. Ik houd er van.

Bijna tijd nu voor Heel Holland bakt, nog even een kopje koffie zetten en dan met mijn breiwerkje voor de buis.

Eerst nog even het laatste klusje op mijn lijstje afvinken: het schrijven van dit blog.

Met groet,
Françoise


No comments:

Post a Comment