Sunday, January 19, 2020

Zonnige zondag

De eerste rij van de Sparkling Pieces nadert al bijna zijn einde: 25 dagen op een rij. Het tekenen van de achtergronddriehoeken is bijna klaar: wat zal ik daar het hele jaar plezier van hebben!
Vorige week had ik een mooi Heel Holland Bakt lapje voor de zondag.
Met het tekenen van de diamanten gaan er vele restjes stof door mijn handen. Allerlei projecten komen daarmee in mijn gedachten en de grotere resten sorteer ik. Alle knalrestjes gaan bij elkaar voor een nieuwe variant van de Sweet Hearts. Gisteren ging op jacht naar stof voor de ondergrond van de applicaties. Rood had ik in mijn hoofd, dat zou het worden. Ik struinde door de Bossche quiltwinkel en ging met mooie stof naar huis. Hij was alleen niet erg rood: het werd blauw....pittig blauw. Ik zag ook prachtige pasteltinten, die waren ook leuk geweest als ondergrond.
Eerder deze week maakte ik mijn advents breirol af. Ik maakte hem van restjes katoen. Je snapt het vast al: de restjes zijn nog niet op. Ik ga nog bloemen blokken haken met de overige resten, zo maar eens tussendoor. Misschien de mand met restjes nog wat bijvullen, want nu waren het alleen de 24 kleuren die ik wilde gebruiken voor de breirol.
De rol is niet een hele grote zuurstok. Moest aan de winkel in de Efteling denken waar alle mogelijke zuurstokken op een rij staan. Net zo veel kleuren als smaken, een hele wand vol.
Dus toen ik aan het einde van de rol kwam, wilde ik niet het rendier uit het patroon gebruiken, maar dit snoephuisje dat in december ook op het internet te vinden was als gratis patroon.


Breirol: Annelein Design
Haakpatroon: Essiebirdies

Vorige week zondag goot het van de regen toen ik mijn wandeling maakte. Vandaag zag de wereld er heel anders uit met het zonnetje. Het was heerlijk om door de landerijen te lopen en langs de Kleine AA, die tussen de weilanden door meandert. 
Ontdek weer nieuwe plekjes rondom Boxtel nu de honkbaltraining nog op een andere (binnen) locaties is. Anderhalf uur overbruggen tijdens de training is geen straf.


Nog 1 toetsdag te gaan, vandaag de laatste overhoring gehad en dan weer over tot het gewone week ritme. 
Gelukkig ontdekten we vanmorgen dat Mr. X een lekke achterband had en niet pas morgenochtend vlak voor vertrek naar school. Het gaatje was snel gevonden en de band is weer geplakt.
Nu maar hopen dat hij morgenochtend nog hard is. Ik vind dat altijd maar weer spannend!

Een nieuwe werkweek staat weer voor de deur, met vast wel wat tijd voor het naaien van diamantjes en wat andere lopende projecten.

Fijne week gewenst,
Françoise


No comments:

Post a Comment