Wednesday, February 12, 2020

Sweets

Afgelopen weekend sorteerde ik mijn bolletjes katoen. Voor mijn adventsbreirol had ik al aardig wat oude bolletjes bij elkaar gezocht en heb ik ook het een en ander op gemaakt. Toch zijn er nog wat resten die niet tot mijn favoriete merk en kleuren behoren, maar die toch ook niet weg mogen.
De uitdaging is om er wat mee te doen.
De kleinste bolletjes belandden in de snoeppot. Prima voor het haken van vierkanten met bloemetjes. In het hart heb je dan altijd maar weinig nodig.
Naast het verwerken van voorraad is het natuurlijk ook fijn om wat nieuws te hebben. Zaterdag nam ik een paar nieuwe lapjes mee en een blikje. Dat laatste past natuurlijk goed bij deze week met zijn Valentijnsdag en mijn start van de Sweet Hearts. 
Ik zocht allerlei stoffen bij elkaar voor het maken van de bloemetjes. In mijn enthousiasme knipte ik 8 bloemblaadjes per bloem in plaats van 6. Ik vond het al zo krap liggen.
Misschien handig als je zelf ook het patroon leest... 
Hier de stapel geknipte onderdelen. De blauwe stof is voor de ondergrond. Ik word helemaal blij van de stofjes. Ik graaf in mijn restenbak en al graaiend sorteer ik de restjes voor verschillende projecten.
De felle stofjes voor mijn Sweet Hearts, de hele kleine felle restjes voor een ander project (zit nog in mijn hoofd) en van de mooiste stofjes teken ik een diamantje. 
Mijn kamertje is een chaos van stapeltjes stof, maar het is heerlijk om te schatgraven in de bak met resten. Er staat nog een bak onder...daar wil ik eigenlijk ook in kijken, maar tegelijk open past niet in de ruimte. Ik moet nog eens even verzinnen hoe ik dat ga oplossen. Ik zou de bovenste bak domweg kunnen omdraaien op de vloer, maar dan moet ik er wel door heen lopen: mijn kamertje is erg klein.
Ik ga er nog eens over nadenken of is het misschien een idee om dit te doen als ik daarna ook tijd heb om alles te sorteren?

groet, Françoise

1 comment:

  1. Heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die gewoon begint en niet eerst leest.

    ReplyDelete