Saturday, November 12, 2016

Quiltdagje

Vandaag stond de dag in het teken van QUILTEN.
Gezellig samen met vriendinnen quilten, kletsen, praten, lunchen etc.
 Ter voorbereiding maakte ik een grote pan pompoensoep. De pompoen op school was geslacht ter ere van de soep voor St.-Maarten en van de restanten kon nog heel veel soep worden gemaakt.
Dat heb ik dus gedaan, maar een stuk van de pompoen nog even bewaard, dat was te mooi (en eigenlijk had ik al genoeg pompoen).
Detail van mijn Bon Appetit quilt. Hij vordert heel langzaam, gisteren twee patroondelen geschreven, zodat we allemaal weer verder kunnen.

Dit kleurige kopje met bloemen is niet van mij, maar o wat zijn deze blokken leuk (vooral de stofkeuze doet mijn hart sneller kloppen).

En deze dan, stofjes kiezen voor de bloemetjes. Hoeveel en welke oranjes mogen het worden?

Zo leuk om ook gekke stofjes in een blok te doen.

Ons hart klopte ook sneller bij het zien van alle Pieten en Sinterklaas.
Gelukkig kwam het weer goed met de boot en zijn de pakjes veilig gearriveerd.

Nieuw project van mijn overbuurvrouw.

Kijk nou wat een geweldige achterkant bij de voorkant. Je wordt er echt blij van.

En als je op vakantie gaat, moet je ook wat meenemen toch?
Dan nog maar even beginnen aan een nieuw project...
Inmiddels zit dit in de koffer.

Van mijn eigen quiltwerk heb ik verder geen foto's gemaakt: er moest gewerkt worden.
Ik heb wat draadjes gequilt, blokken voorbereid voor The Splendid Sampler en nadat iedereen weg was, heb ik voor dit laatste project alle blokken gedownload, geprint waar nodig en voor een aantal blokken inmiddels ook de stof uitgezocht.
Productief dagje dus.

Uiteraard zijn we nu ook weer helemaal bijgepraat: we bespraken lief en leed van ons zelf, namen de quiltwereld en zijn perikelen ook nog even door en trokken de agenda's voor andere afspraken.
De dag is natuurlijk zo voorbij, dus misschien maar eens een weekendje weg plannen?

Nu Sinterklaas in het land is, kon ook de schoen weer gezet.
Mr. X. speelde liedjes op zijn gitaar en zong daarna nog even een heel repertoire.
Bakje water en appel voor het paard.
Komt helemaal goed.

Groet,
Françoise

No comments:

Post a Comment