Tuesday, November 1, 2016

Een verlaat berichtje over Maastricht

Alweer ruim een week geleden vertrok ik op zaterdagochtend al heel vroeg naar Maastricht.
Dagje quilts in het MECC, de open Europese Quiltkampioenschappen. Ik ging niet echt om de quilts te zien, maar om Maaike Bakker een dagje in de stand te helpen. Konden we meteen even bijpraten.
Natuurlijk was er ook wel tijd voor een rondje langs de quilts, maar daar gunde ik me toch ook niet echt de tijd voor.

Ik kom ook altijd te veel mensen tegen die ik ken en waar ik nodig even mee moet bijpraten.
Zo ken ik de maakster van de Best of Show, Corinne Zambeek....ooit samen in een Duikvlucht groep bij Dineke Ugen gezeten. Wist ik veel dat zij de eerste prijs had, daar had ik me niet in verdiept.

Natuurlijk ook eventjes langs de winkels om wat oud-collega's te begroeten en natuurlijk even bij de lapjes te kijken. Het bleef niet alleen bij kijken.
Bovenstaande lapjes bleven aan de strijkstok hangen.
Ik kocht ze bij Dorry (http://www.quiltit.nl/) en bij Wendy (http://www.patchandstitch.com/).
Dorry's reactie: Françoise, nooit gedacht dat jij bij mij nog eens lapjes zou kopen...
En inderdaad onze smaken zijn niet gelijk, maar toch waren het te leuke lapjes. Fris, met een bloemetje. Ook de stijl van Wendy is niet meteen de mijne, maar de jaren dertig stofjes passen dan weer wel.
Ik denk dat ik wel een bestemming weet.

Van Maaike kreeg ik nog dit patroontje met kabouterhuisje en bijpassende houten knoopjes.
Ik ga er voorlopig nog maar even naar staren....
Mijn voornemens voor de maand november zijn goed.
En wat zeggen ze: Een goed begin is het halve werk.

De dag in Maastricht eindigde met een super gezellig etentje. Het duurde en duurde, want het restaurant zat vol en te weinig bediening.
De jongen die ons bediende kon dat niet in het Limburgs, want hij kwam uit een klein dorpje bij Eindhoven. Wij natuurlijk vragen welk dorpje (er zaten tenslotte ook Brabanders aan tafel). Hij zei toen: Veldhoven, maar dat kennen jullie vast niet.
Maar ja: wij als quilters wisten dat natuurlijk perfect. Voordat deze show naar Maastricht verhuisde kwamen we jaren in...Veldhoven.

Genoeg geblogd voor nu.
Veel quiltplezier,
Françoise

No comments:

Post a Comment