Wednesday, June 5, 2013

Waar zat je toch?

Waar ik zat? Nou, eerst in Diever, om alweer aan het manuscript te werken. Corrigeren, nalezen, nog meer foutjes en fouten ontdekken. Dus twee dagen heel hard werken, met even een uurtje over de braderie. Daar zag ik het bovenstaande kistje met borduurring en speldenkussen, beide voorzien van een tafelklem.
Op dinsdag ging ik naar Krimpen a/d Lek. Daar zit onder andere Niti Design, een groothandel in garens. Ik had daar een overleg voor het geven van een workshop in Veldhoven in het najaar.
Deze groothandel verkoopt het garen van Aurifil, mijn absoluut favoriete merk om mee te werken.
Ik mocht daar even rondstruinen, kwijlen en we hebben een leuke inloopworkshop bedacht. Dat is dus wat ik ga doen in Veldhoven. Maar, daar vertel ik vast nog wel meer over.
 
Er zit niet alleen een groothandel, want dat is voor de meeste quilters niet interessant, zij hebben daar niets aan. Sinds kort zit er ook een quiltwinkel(tje): Da's Tof. Natuurlijk hebben ze daar alle garens die ook bij de groothandel te verkrijgen zijn....


O ja, je moet wel even de dijk af....Het pand ligt aan de dijk langs de lek, dus dit gaat steil naar beneden.
De prachtige spullen van Sajou: zo mooi.
 
Dit Franse merk weet het goed te presenteren

Deze garens van Aurifil nam ik mee naar huis: wol met acryl. Aurifil is een van de sponsoren van het quilt evenement in Veldhoven. Ik moet dit garen dan natuurlijk ook gebruiken!
Je kunt hier ook heel mooi en fijntjes mee haken...

Wachtend op de pont naar de overkant...richting Kinderdijk. Toen is als kind in Rotterdam woonde, woonden een oom en tante in Kinderdijk. Deze oversteek heb ik vaak gemaakt, het is niet meer dezelfde pont, maar het gevoel blijft hetzelfde. Het maakt je wat relaxed: even wachten op de boot, rustig naar de overkant en via de dijk en Alblasserdam weer naar de snelweg.

 
En toen was het alweer woensdag: ik ging op visite bij de eigenaresse van deze theepot en het felroze tafelkleed...wie is dat dan?
Bij Wietske dus, ja die van de Bossche quilts en meer...Heb je gelezen dat zij woeste plannen heeft met een vrijkomende ruimte onder haar appartement? Kijk maar eens op haar blog (zie rechts).
Ik mocht vandaag even in haar huis gluren: als het beneden net zo mooi wordt...
En op het balkon, onder het genot van thee en een broodje worden er ideeën geboren en plannen gemaakt. Hou d'r in de gaten!

En tot slot: zo super blauw is deze plant: die moest ook nog even op de foto.
 
Morgen is het alweer mysterie tijd: oeps mijn werk is nog niet af...maar een uurtje in de tuin appliqueren moet voldoende zijn om een deel af te krijgen!
 
Geniet van het heerlijke weer en veel quiltplezier,
Françoise

3 comments:

  1. Spannende tijden zo te lezen......

    ReplyDelete
  2. Het was super gezellig, wij komen er wel!
    groetjes
    Wietske

    ReplyDelete
  3. Ik lees dit in de Alsace op zoek naar een hotelkamer voor september. In september is hier weer een groot quiltgebeuren en daar wil ik al jaren naar toe maar... Geen hotelkamers meer vrij en daarom zijn we er maar zelf naar toe gegaan om te reserveren en.... Geslaagd!!! Als je je vriendelijke gezicht maar laat zien.
    Wat een geweldig nieuws..... Weer een QUILTWINKEL in DEN BOSCH!

    ReplyDelete