Friday, April 16, 2021

HOERA NUMMER 1000

Jeetje, dit wordt blog nummer 1000. Ik had er echt geen idee van, maar zag het net toen ik er voor ging zitten om een verhaaltje met de letter H te schrijven. Tijd voor een feestje, maar nu even niet. Ik heb vanmiddag mijn nieuwe laptop opgehaald en surf nu met ongekende snelheid naar mijn mailbox en over het internet. Dat was ik wel gewend op mijn werk laptop, maar mijn privé-laptop liep al wat jaartjes achter. Nu dus niet meer...Het is dus even een klusje om alle instellingen, favorieten e.d. weer in te stellen zoals ik dat graag wil hebben. Maar bijna klaar, niet slecht in drie uur tijd!


Maar nu dus naar de H. Deze is van Hoera, Hieperdepiep en Hallelujah. 

Het belangrijkste woord met de H is toch wel Handwerken. Er zijn Heel veel technieken die ik leuk vind. Sommige beheers ik goed, andere nog niet. De ene techniek ligt me beter dan de ander of behoort tot mijn favorieten. Als ik moest kiezen tussen Haken en breien, dan zou breien kiezen. Gelukkig hoef ik niet te kiezen. Voor Haken geldt wel dat ik het met mate moet doen. Een paar jaar geleden een blessure aan mijn arm/schouder opgelopen die mij veel pijn en Hersteltijd heeft gekost. Het haken was de boosdoener. Eerst een lange tijd niet gehaakt, toen dikkere Haaknaalden aangeschaft en met voorzichtig proberen eindelijk ontdekt wat de last veroorzaakt. 

Dat heeft lang geduurd voordat ik doorhad wat de echte oorzaak was. In eerste instantie denk je aan krom zitten, opgetrokken schouders etc. Ik merkte dat de dikkere Haaldnaalden wel beter was en ook breien met hele korte pennetjes geeft klachten. Vorige maand besloot ik eens een andere haaktechniek toe te passen, want het leek hem toch vooral te zitten in de spanning op mijn rechterpink, die met mijn bovenhandse greep de naald stevig omklemde. Ik besloot om mijn haaknaald tussen ringvinger en pink door te leggen...En ja, het werkte. Ik kom mijn Dahlia deken van Attic 24 in een keer afmaken. Zo fijn, het is een Hoeraatje waard.

Bij Handwerken denk ik ook aan de Hexagonnen bij het quilten. En natuurlijk zijn mijn Handen belangrijk bij alles wat doe. Ik ben er dan ook zuinig op.


Naast het Handwerken neem ik nu ook nog even een sprongetje naar de sport: Hoogspringen, Hink-stap-springen, Hordenlopen, Handboogschieten en natuurlijk Honkbal. Mr. X (zoon van 14) zit op Honkbal en daar zitten we dus regelmatig langs de kant. Nu niet, nu is het tijdens een training, wandelen of wachten in de auto met een luisterboek en Handwerkje. Thermoskan met thee erbij en ik geniet van een ontspannen moment. Maar de jongens krijgen nu toch echt wel zin in wedstrijden spelen. Geen idee wanneer dat weer gaat gebeuren en ook dit jaar zal er vast geen volledige competitie gespeeld kunnen worden. Het wedstrijdseizoen zou vorige week beginnen. Maar goed, rijschema en kantinedienst schema liggen klaar...

Zomer 2020

Ik moet komende week nog maar eens terugkomen met meer over de letter H. Voor vandaag heb ik echt genoeg beeldschermtijd gehad. Eerst de hele dag voor werk en vanavond de hele avond druk met installeren mijn nieuwe laptop en tot slot dit verhaaltje. Lekker als alles vlot gaat!

Ik kom nog een foto tegen die ik jullie niet wil onthouden. Op het werk is het op vrijdag Hamburgerdag. Een collega bakt de meest Heerlijke Hamburgers in het kleine keukentje. Helaas zit lunchen met het Hele team er al lange tijd niet in. Morgen heb ik een kantoordagje, dus ben ik Helemaal Happy met dit Heerlijks in het vooruitzicht. De augurk gaat altijd in de vorm van een Hartje bovenop.

Om op zijn Brabants af te sluiten:

Houdoe,

Françoise


 

12 comments:

  1. hoeraaaa gefeliciteerd met je duizendste blogje. deze mijlpaal had ik een paar weken geleden. Bijzonder hoe snel dat ook gaat.
    en natuurlijk staat handwerken boven aan. Alhoe wel die hamburger zie ik ook wel zitten. Groetjes of uh..... houdoe :))))

    ReplyDelete
  2. Gefeliciteerd met de mooie mijlpaal. En verder heb ik genoten van je blogje waarin zoveel leuks en moois en lekkers staat met de letter H.

    ReplyDelete
  3. Wat een mooie mijlpaal: 1000 blogjes. Hoera! Ik zie dat meer mensen de h van handen en handwerken hebben gekozen . Fijn dat je nu weer probleemloos kunt haken.

    ReplyDelete
  4. Hieperdepiep, voor je duizendste, ja wat gaat dat vlug.
    Inderdaad, zoveel uren achter je schermpje, dan heb je wel even een pauze nodig, fijn weekend en Houdoe van een provinciegenoot :-)

    ReplyDelete
  5. Gefeliciteerd met deze mijlpaal!

    ReplyDelete
  6. Gefeliciteerd met je 1000 blogjes, wow! Wat komt het mooi uit dat je dit lustrum kunt vieren op je nieuwe laptop.
    Het kussen op je eerste foto is schitterend; mooi zoals de bloem er in het midden in reliëf bovenop ligt.
    Naar voor je dat zo'n blessure opliep bij het haken, maar goed dat je hebt kunnen ontdekken waardoor deze is ontstaan!

    ReplyDelete
  7. Hoera, 1000 blogs! Van Harte gefeliciteerd. Leuk blog heb je geschreven!

    ReplyDelete
  8. Gefeliciteerd met je 1000e blogje.
    Wat een prachtig kussen en de rest is ook al even mooi.
    Leuke foto's en leuk om te lezen.

    ReplyDelete
  9. Fijn dat je een manier heb gevonden om toch te haken.

    ReplyDelete
  10. Gefeliciteerd met je 1000e blog. Wat een Heerlijk Happy verhaal weer.

    ReplyDelete
  11. Wat heerlijk toch als laptops en computers het vlot en goed doen. Gefeliciteerd met je 1000e blogje.
    Ik heb geprobeerd je nieuwe haakgreep te begrijpen door het uit te proberen maar ik heb geen idee hoe je je haak naald nu vasthoudt. Fotootje?

    ReplyDelete
  12. Heerlijk dat je weer kunt haken, het is een gezellig blogbericht geworden en gefeliciteerd met je 1000e blogbericht.
    Groetjes Anita

    ReplyDelete