Friday, March 5, 2021

Op een Eiland

 In deze tijd zitten we allemaal in onze eigen bubbel, zoals dat zo mooi heet. Ik denk daarbij aan zo'n grote bal waar je niet uit kunt. Je kunt de wereld zien, maar de ander niet bereiken.

Een andere vergelijking zou kunnen zijn dat ieder op zijn Eigen Eiland zit...en wanneer ik op mijn favoriete plekje in de woonkamer zit, heb ik altijd Een Eiland van hobbyspullen om me heen. Af en toe ruim ik dat op En neem me voor om niet te veel hier te verzamelen. Maar ja, Even dat andere handwerkje, Even dat Ene tijdschrift of misschien Even dat andere boek Erbij pakken...Voordat ik het weet ligt het weer helemaal vol rondom me heen. En zit ik te midden van mijn spullen op dat Eiland.

Nog even terug naar de C; Cantuccini met witte Chocolade en Cranberries

Allemaal fijne hobby's, maar soms heb ik Echt Enorme zin om van dat Eiland af te kunnen om Ergens heen te gaan, een Evenement (denk aan een handwerkbeurs of quiltfestival) of Even met vriendinnen een avond Eindeloos praten over Embroidery (in goed Nederlands borduren). Maar goed, dat zit er dus nog Even niet in en ik stop nog maar Eens wat Eindjes garen weg.

Crocus sieberi subsp. sublimis Tricolor

Gelukkig is het Eiland wel wat groter dan de paar meter rondom mijn stoel en kunnen we ook fijn een ommetje maken. Elk weekend zorg ik voor de nodige kilometers in de benen en met de Equinox in zicht (het begin van de lente) is er elke dag wat nieuws te zien in tuin en bos. Ik kijk nog steeds de bloembollen uit de grond en zag gisteren de Eerste blauwe druifjes. Eksters scharrelen rond tussen het blad en de koolmeesjes zijn druk bij het vogelhuisje. Ben benieuwd of ook Eieren gelegd zullen worden.

Eendjes voor het honkbalteam van de Ducks uit Boxtel (met Carnaval het Eendegat)

Niet alleen een ommetje door de woonwijk, maar gelukkig hebben we ook een stukje bos vlakbij met ook Eeuwenoude Eikenbomen. Elke keer verwonder ik me er weer over dat veel bomen daar al meer dan 200 jaar zullen staan en dat maakt dat ik met Eerbied naar ze op kijk.

Maar in deze tijd van Eilandjes kunnen we gelukkig ons werk doen via de Elektronische snelweg. E-mails, e-learning en Emoji's. Via de digitale snelweg kunnen we toch de wereld over...we reizen over de Evenaar, of Equator net hoe je het noemen wilt, we zien filmpjes van Extreme sporters. We kunnen landen bezoeken als Engeland, Egypte en voor je het weet is het 's avonds Elf uur...

Het kan best Eenzaam zijn op zo'n Eiland, daar hebben jong en oud last van. Hoe kun je dat doorbreken? Stuur eens een Envelopje met een lieve inhoud naar een ander. Of bestel iets leuks voor jezelf zodat het envelopje op jouw Eigen deurmat valt.

Ik was nog op zoek naar wat woorden in de keuken, maar ben niet verder gekomen dan de Emmer die daar klaar staat voor een schoonmaaksopje en bij de boeken kwam ik niet verder dan Engelandvaarders van K. Norel. En terwijl ik dit opschrijf bedenk ik dat Engeland een Eiland is. En zo kun je Eindeloos doorgaan met zinnen aan Elkaar knopen, de woorden aan een te rijgen en de Eindjes aan elkaar te breien.




Maar aan elke Episode van het alfabet komt een Einde, zo ook aan deze.

(Er volgt geen Epiloog)

groet, Françoise

11 comments:

  1. Ik heb genoten van jouw blog over de E! Mooi hoe je die woorden gebruikt..

    ReplyDelete
  2. Zo'n Eiland heb ik ook naast m'n stoel en ernaast en er achter.... Kortom mijn Eigen plekkie. Leuk dat de Eieren ook weer in het zicht zijn, daar weten ze hier ook wel raad mee.

    ReplyDelete
  3. Hihi, bij jouw blogjes ga ik altijd extra op de letter van de week letten en dan krijg ik hele rare klemtonen in zinnen ;o)
    Wat wordt de E veel gebruikt; misschien is het wel de meest gebruikte letter van het alfabet (al geldt dat misschien ook voor de N ...).
    In huis heb ik niet echt een eiland; eigenlijk is ons hele huis mijn eiland: boven werk ik aan papier, beneden brei, spin, weef ik en maak ik muziek. Het komt nogal eens voor dat er dus overal spullen liggen, maar gelukkig hebben creatieve mensen geen rommel maar ideeën ;o)

    ReplyDelete
  4. Hahaha, mooie blog! Iedereen heeft zo wel zijn eiland, denk ik. Het mijne is mijn love-seat voor mij en mijn werkjes in de woonkamer en een heel 'hok' (een prachtig atelier met uitzicht op een vliet) in het onderhuis.

    ReplyDelete
  5. Heerlijk creatief met taal ben je, ik genoot er van, reisde even mee naar jouw eiland.

    ReplyDelete
  6. Door het vele thuiszitten zijn we allen op ons eigen eiland. Wij wonen op een voormalig eiland en ik ben op een eiland geboren.
    Leuk om dit alles te lezen.♥
    De eendjes zijn super leuk!

    ReplyDelete
  7. Echt fantastisch zoals jij van al die E-woorden weer een mooi blog hebt geschreven.

    ReplyDelete
  8. Mooie verzameling van woorden heb je weer aan elkaar geregen!

    ReplyDelete
  9. Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt.

    ReplyDelete
  10. Hoi, volger erbij!
    Sinds vrijdag doe ik ook mee met de crea, en zet je nu in mijn lijstje.
    Liefs!

    ReplyDelete
  11. Geweldig gevonden weer. Ik zit af en toe ook op zo'n eiland. Heerlijk!

    ReplyDelete