Sunday, March 14, 2021

Motivatie

Het valt niet altijd mee om gemotiveerd te blijven in deze tijd waar alles anders is. Het vinden van inspiratie moet vooral online... Gelukkig zijn er een heleboel online mogelijkheden om doelen te stellen en ze bij te houden. Zo wil ik regelmatig wandelen, met een minimum van 80 km per maand. Ik gebruik daarvoor een stappenteller op mijn telefoon en kan zo mijn wekelijkse voortgang en maandelijkse kilometers makkelijk bijhouden.
Adventsproject 2020 nog op de naald

Daarnaast gebruik ik de app Ommetje van de Hersenstichting om punten en medailles te verzamelen. Zij promoot het dagelijkse ommetje van minimaal 20 minuten. Je krijgt extra punten als je het ommetje voor 9:00 uur maakt en als je elke dag loopt. Daarnaast zijn er medailles voor vroege vogels etc. En aan het einde van een ommetje krijg je wat tips. Het zijn net die kleine dingen die motiveren om toch nog even dat blokje om te doen...ook 's avonds.

Dahlia-deken, ontwerp Attic 24

Verder wil ik ook aardig wat kilometers fietsen...dat is goed om mijn conditie te verbeteren. Dus ik hoop steeds dat mijn kantoordag een droge dag is (13km enkele reis). Deze km houd ik bij op Strava. Ik zie persoonlijke records op allerlei korte trajecten. Leuk om te zien is het verschil in tijd bij wind mee en wind tegen. Als het regent, stap ik in de auto...ik heb geen zin in zweten in een regenpak. Dan moeten die kilometers op een ander moment gemaakt worden. Dan wordt het een rondje aan het einde van de werkdag (als het dan droog is).

Elke dag een paar draadjes

Naast kilometers tijdens het wandelen en het fietsen maak ik ook kilometers op de naaimachine en met naald en draad (quiltnaald, haaknaald en breinaald).

Eén keer per drie weken heb ik een quiltdate met een vriendin. Eerst deden we dat 's avonds, maar met de avondklok zijn we verhuisd naar de zaterdag. We beginnen met koffie, dan een flinke wandeling, lunch en dan komen de naaimachines op tafel. Dit motiveert en zo is er een quilt na een jaar of 12 eindelijk af. Ooit begonnen met de hand te quilten, maar nu af gemaakt met de machine.


En het afronden van een project smaakt naar meer, dus nu ligt mijn hartjesquilt uit 2013 onder de machine. Daarnaast natuurlijk tig breiwerken en een haakwerk. Haken doe ik met beleid om overbelasting van mijn schouder te voorkomen. Deze week uitgeprobeerd of een andere manier van de haaknaald vasthouden een oplossing zou kunnen zijn. Het lijkt een goed manier te zijn...al meer meters gemaakt dan in lange tijd en geen klachten aan de schouder!


Wandelen en fietsen kost tijd, maar levert tegelijkertijd energie op: dus maak ik ook meer meters op handwerkgebied. Zo snijdt het mes aan twee kanten.

Fijne week gewenst, vergeet niet je stemrecht te benutten. Ik verheug me nu al op mijn blogje met de letter F...ik heb al een heel lijstje met woorden.

groet,
Françoise




6 comments:

  1. Goedemorgen, gezellig blogje en motiverent. Je hebt gelijk je krijgt vanzelf energie van wandelen en fietsen, knop om en gaan.
    fijne werkweek

    ReplyDelete
  2. Wat herkenbaar naast het wandelen fits ik ook elke dag even op de hometrainer om de conditie op te krikken. Ik mis nog enorm veel energie na de corona aanval op mijn lichaam.
    10.ooo stappen op de stappenteller en 15 tot 20, km op de ht.
    En steava en andere apps helpen je daar goed bij

    ReplyDelete
  3. Ommetje gebruik ik ook.
    Zaterdag mag dochter eindelijk weer naar zwemles. Helaas mag ik nog niet baantjes zwemmen. Daarom ga ik dan wandelen.

    ReplyDelete
  4. Wat zijn die apps toch leuk.
    En we zijn als een kind zo blij als we het iedere week weer halen.
    Ik de SamenGezond app. Daar verdien je waardebonnen.
    Heb al heel wat bij elkaar gewandeld en gefietst.

    ReplyDelete
  5. Fijn om elke dag te wandelen, doen wij ook, wij houden ook van fietsen, maar hier aan het water waait het altijd en meestal hard.
    Wat een bezige bij ben jij, zoveel projecten heb je, de quilts zijn prachtig, vooral de hartjesquilt is erg mooi.

    ReplyDelete
  6. Heerlijk om in beweging te zijn .
    Krijg je idd energie van.
    Wat leuk om met een vriendin die dingen te kunnen doen.
    Mooi zijn je quilts en de F zal voor jou geen probleem zijn 😉

    ReplyDelete